Erfaren teamleader till Customer Experience

KFX HR-partner Skandinavien AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Stenungsund eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-08-23

Om tjänsten
Är du både kundorienterad och affärsdriven, och brinner för att för att inspirera och leda ett team? Har du erfarenhet av att tillsammans med ditt team leverera högklassiga kundupplevelser för både B2B och B2C kunder? Sök då tjänsten som Team Lead till vår kunds Customer Experience avdelning!

Om företaget
KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Med lång erfarenhet, kompetens och nära relationer är vi en ovanligt personlig HR-partner i en alltmer digital värld. Vi ser våra konsulter som mer än bara en resurs vi hyr ut, våra kandidater som kunder och våra kunder som samarbetspartners.

KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Våra ledord på KFX är stolthet, omtanke och engagemang och dessa genomsyrar allt vi gör.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Team Lead kommer du att ha ett övergripande ansvar för att leda och engagera ditt team på en operativ nivå. Du kommer att ansvara för avdelningens operativa processer och arbetssätt med kundupplevelsen i fokus.
Du ansvarar för att leda, utmana och coacha ditt team i deras dagliga arbete, i linje med avdelningens och företagets strategiska mål, OKR:er och KPI:er. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan sammanfattas som;

• Schemaläggning, planering, strukturering och prioritering av den dagliga driften.
• Upprätthåll en daglig översikt över alla kommunikationskanaler, KPI:er och OKR:er.
• Utveckla relevanta rapporter, KPI:er och rapporteringsstrukturer på operativ nivå för att säkerställa en förbättrad kundupplevelse.
• Coacha och motivera teamet
• Analysera och driva avdelningens utveckling framåt på operativ nivå i linje med bolagets och avdelningens strategiska plan.
• Ha ett strategiskt och proaktivt affärsfokus.
• Arbeta för ett decentraliserat ledarskap i en föränderlig miljö och skapa en tydlig och transparent feedbackkultur.
• Rekrytering och onboarding av nya medarbetare till CX avdelningen.
• Leda möten på operativ nivå.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen behöver du ha ett tydligt affärsfokus i ditt ledarskap. Vi ser att du har tidigare erfarenhet som teamleader eller team manager inom kundservice, gärna inom E-handel. Du trivs i en föränderlig miljö på ett företag i en tillväxtresa. Du drivs av att coacha och motivera dina medarbetare mot tydligt uppsatta mål. Du har erfarenhet av att ta fram och följa upp mål, OKR:er och KPI:er. Då företaget arbetar mot en internationell kundbas är det viktigt att du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning och du blir anställd direkt hos kunden. Arbetstiderna är förlagda vardagar under kontorstid, med flexibilitet.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
KFX HR-partner Stockholm

Jobbnummer
8859312

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB: