Erfaren supportspecialist till Södertälje
TechTeam SQM / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TechTeam SQM i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige TechTeam erbjuder kompletta tjänster och lösningar inom IT Service Management. Vår verksamhet omfattar alla tjänster som krävs för att supportleveransen ska fungera smidigt och kostnadseffektivt. Vi arbetar med uthyrning av konsulter, verksamhetsutveckling och outsourcinglösningar för Servicedesk. TechTeam grundades i USA 1979 och vi är 2500 kollegor i USA och Europa. I Sverige är vi drygt 270 anställda. Vi är ett snabbt växande företag och vår företagskultur präglas av högt tempo, servicetänkande, problemlösning och prestigelöshet. Vi arbetar tillsammans för att skapa nöjda kunder, en bra stämning och nya möjligheter. Företaget är under stark tillväxt och det finns stora möjligheter, både i Sverige och internationellt, att vara delaktig och påverka. Våra nyckelord är skicklig, engagerad och pålitlig.
Vi söker en supportspecialist med hög teknisk kompetens för arbete med first line support via telefon, mail och remote-administration hos en av våra kunder i Södertälje.
Du får
Som konsult hos TechTeamhar du fast månadslön vilket innebär att du är garanterad full ersättning även mellan uppdrag. Vi erbjuder våra konsulter löpande kompetensutveckling och möjlighet att
arbeta i ett växande företag där vi värdesätter delaktighet från våra medarbetare. Hos oss har du möjlighet att ta Microsoft-certifieringar där TechTeam bekostar litteratur och
cetrifieringsförsök. Avklarad certifiering medför lönepåslag. Anställningsformen är tillsvidare och du har också betald förskottssemester.
Vi är
Det som är gemensamt för oss på TechTeam är att vi har en positiv inställning, drivs av att lära oss nya saker och gärna vill dela med oss av det vi kan till andra. Att ge god service är en
självklarhet för oss på TechTeam.
Vi söker
Då tjänsten kräver goda tekniska kunskaper söker vi dig med några års arbetslivserfarenhet inom helpdesk eller liknande roll där du har använt telefonen som redskap. Du har bred kunskap inom
bl a Microsofts produktfamilj och för att trivas och lyckas väl i arbetet krävs det god erfarenhet av någon/några av Microsoft Windows XP, 2000, Office 2003 och Outlook 2003. Om du dessutom har
erfarenhet av ARS Remedy samtav remoteverktyg så är det meriterande.
Du har analytisk förmåga, kan se sammanhang på en övergripande nivå men ibland också djupdyka för att lösa mer tekniska problem. Din engelska är god både i tal och i skrift. Behärskar du
även något av språken portugisiska, franska eller holländska är det särskilt meriterande. Som person är du serviceinriktad, stimuleras av att hjälpa andra människor och du har lätt för att
sätta dig in i nya problem.
Om du tycker att arbetet låter intressant och känner att du svarar väl mot den efterfrågade kompetensen så är du varmt välkommen med din ansökan! Vi rekryterare löpande och tillträde sker
snarast.
Publiceringsdatum2007-10-03Anställningstyp/arbetstiderTillsvidare heltid
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duAnsök via vår Webb-plats:
https://sqm.easycruit.com/vacancy/application/105716/4749?channel=amv&iso=seSista ansökningsdag 2007-10-31
Vi tar inte emot ansökningar via epost
FöretagTechTeam SQM
Box 1152
17123 SOLNA
Mer information på
http://www.techteam.se Jobbnummer 5289
Observera att sista ansökningsdag har passerat.