Erfaren Rekryteringsspecialist

MSX International Ltd / Administratörsjobb / Göteborg
2015-12-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Erfaren Rekryteringsspecialist" (publicerad 2016-03-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos MSX International Ltd i Göteborg, Jönköping, Malmö, Stockholm eller i hela Sverige

MSX International är ett internationellt ledande serviceföretag inom bilbranschen. Vårt fokus är kundtillfredsställelse och lönsamhet för våra samarbetspartners och kunder, vilka är bilimportörer och deras återförsäljare. Med mer än 75 års erfarenhet inom bilbranschen och drygt 6000 anställda experter i 80 länder, har MSXI det som krävs för att förstå marknadens dynamik och för att ta våra kunder ett steg längre än sina konkurrenter.
Besök gärna www.msxi.com för mer information.

Är du en driven och erfaren rekryterare?
Drivs du av att finna rätt person till rätt tjänst?
Vill du vara en del av ett växande bolag i Norden?
Är du intresserad av fordonsbranschen?

MSXI i Norden växer och vi går från att ha varit ett medelstort bolag till att bli ett större bolag. Miljön är dynamisk och det finns stort utrymme för rätt person att vara med i den utveckling som sker. I rollen som rekryterare kommer du att arbeta med rekryteringar på de olika nordiska marknaderna.

Tjänsten innebär att tillsammans med rekryterande chef identifiera aktuell rekryteringsprofil och vara drivande till dess att tjänsten är tillsatt. Vi arbetar mycket nära våra kunder vilket innebär att det är en fördel om du har bra affärsförståelse. Då tjänsten innebär mycket externa kontakter är det viktigt att du är kommunikativ, serviceinriktad och trivs med att dagligen ha kontakt med och möta nya människor.

Vi söker dig som är en erfaren rekryterare och som har erfarenhet av att ansvara för hela rekryterings-processen. Är van vid att arbeta strukturerat enligt processer och kan hantera flera pågående uppgifter samtidigt. Då vi är ett mindre team värderar vi högt en positiv attityd och att du har en egen stark drivkraft.

Placeringsort och omfattning:
Göteborg, kontoret ligger i Gårda. Omfattning 100%, Tillträde i januari. Visst resande ingår i tjänsten.

Publiceringsdatum
2015-12-14

Dina arbetsuppgifter
Ditt huvudansvar innebär att ansvara för hela rekryteringsprocessen, genom att;
• Skapa rekryteringsprofiler
• Skapa annonser och publicera dessa
• Search och identifiering av intressanta kandidater.
• Granska ansökningar
• Förbereda och genomföra intervjuer
• Referenstagning
• Medverka i utveckling av rekryteringsprocessen och marknadsföring av företaget
• Hjälpa till med annan personaladministration

Önskvärd erfarenhet och kompetens:
• Relevant högskoleutbildning.
• Tidigare erfarenhet av rekrytering och att leda intervjuer
• Meriterande är om du har erfarenhet av rekryterings-/ bemanningsbranchen
• Har mycket god kommunikationsförmåga och är en god lyssnare
• Analytisk och lösningsorienterad * Lätt för att lära, självgående, strukturerad och ansvarstagande
• Talar och skriver svenska mycket bra och kan använda engelska som arbetsspråk utan problem
• Goda kunskaper i Office-paket

Ansökan bör innehålla både ett CV och ett personligt brev. Urval kommer att ske löpande så vänligen skicka din ansökan så snart som möjligt.

För frågor kring tjänsten kontakta, Anders Thor, 031-3378843

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-21
Ange följande referens när du ansöker: Rekryterare
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Thor, HR Manager +46709227627 athor@msxi-euro.com

Företag
MSX International Ltd

Adress
MSX International Ltd
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2574173

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från MSX International Ltd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MSX International Ltd: