Erfaren Registrator till kommun!
Jurek Recruitment & Consulting AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-02-11
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Recruitment & Consulting AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du intresserad av att ta dig an ett uppdrag inom registratur i Stockholm? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som registrator i minst ett år och är tillgänglig för start omgående?
Välkommen med din ansökan redan idag!
Om uppdraget
Miljö- och stadsbyggnadskontoret jobbar på uppdrag av Kommunstyrelsen och Miljö- och stadsbyggnadsnämnden (MSN) med bl a stadsutveckling, planarbete, kartproduktion, miljö- och hälsoskyddsfrågor och bygglov. I syfte att på bra sätt stödja hela kontoret med kontorsövergripande administrativa frågor, verksamhetsutveckling och processer finns en stab på Miljö- och stadsbyggnadskontoret. Här ingår nämndsekreterare, koordinatorer/registratorer och verksamhetsutvecklare, sammanlagt 6 personer.
Publiceringsdatum2025-02-11Dina arbetsuppgifterI denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma:
* Daglig postöppning,
* Registrering, diarieföring, debitering, arkviering och expediering.
* Utlämnande av handlingar
* Utgöra ett stöd till handläggare i frågor kring hantering av allmänna handlingar
* Ge stöd och service till allmänhet och personal
* Glra inställningar i system
* Vara kontaktperson för systemleverantör
* Vidareutveckla processer och automationer i systemet
Det är önskvärt att personen kan fungera som systemförvaltare för de ärendehanteringssystem som finns
Vem är du?
Vi söker dig som har:
* Gymnasie-, arkivvetenskaps-, eller registratorsutbildning
* Minst ett (1) års arbetserfarenhet som registrator
* Behärska och ha god förståelse för lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators funktion och ansvar
* Arbeta självständigt i LEX eller liknande diarieföringssystem
* Minst sex (6) månaders erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
* Minst sex (6) månaders erfarenhet av arbete elektronisk ärende- och dokumenthantering
* Behärska och ha god förståelse för svenska & engelska språket i tal och skrift
* Arbeta självständigt i MS Office
* Erfarenhet av systemförvaltning och av att utbilda användare i ärendehanteringssystem.
Du erbjuds;
Vi erbjuder dig ett konsultuppdrag hos vår kund på heltid 100% med start 2025-02-28 och förväntas pågå i fem månader fram. Du kommer att vara anställd av Jurek och erbjuds en tidsbegränsad anställning. Placering sort är kommun norr om Stockholm. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta kandidatansvarig Therese Sundin på
Therese.sundin@jurek.se Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jurek Recruitment & Consulting AB (org.nr 556694-5324),
http://www.jurek.se/ Arbetsplats Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Kontakt Therese Sundin
therese.sundin@jurek.se Jobbnummer 9158706