Erfaren Projektkoordinator till Svenska Kyrkan

Experis / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis i Uppsala, Österåker, Håbo, Enköping, Täby eller i hela Sverige

Till Internationella avdelningen på Svenska Kyrkan söker vi nu en Projektkoordinator på 100% för ett uppdrag t.o.m 30 november. Uppdraget förväntas starta omgående. För uppdraget blir du anställd som resurskonsult på Experis. Vi intervjuar och presenterar kandidater löpande så ansök redan idag!

Förutom att Experis erbjuder dig spännande karriärmöjligheter har du som medarbetare hos oss förmåner som ger dig trygghet och som skapar balans mellan arbete och privatliv och ger möjlighet till en aktiv fritid. Som anställd hos oss har du förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvård och föräldralön. Du omfattas även av kollektivavtalade försäkringar som gör att du är fullt försäkrad på väg till och från samt på arbetet. Reser du i tjänsten har du dessutom en förmånlig tjänstereseförsäkring du omfattas av.

Till Internationella avdelningen på Svenska Kyrkan söker vi nu en Projektkoordinator på 100% för ett uppdrag t.o.m 30 november. Uppdraget förväntas starta omgående. För uppdraget blir du anställd som resurskonsult på Experis. Vi intervjuar och presenterar kandidater löpande så ansök redan idag!

Svenska kyrkan är tillsammans med Diakonia, Equmeniakyrkan och Sveriges Kristna Råd värd för tre internationella möten under perioden 25/10-8/11. Det våra internationella samarbetsorgan ACT Alliansen (ACT) och Kyrkornas Världsråd (KV) som har förlagt möte till Uppsala, med deltagare från hela världen. Svenska kyrkan är huvudvärd och ansvarar för planering och genomförande tillsammans med ACT och KV i Genève.

28/10-1/11 ACTs Generalförsamling (ca 350 - 400 personer)

2-8/1 KVs Executiva kommitte möte (med deltagande 1/11 på ACT) ca 35 personer

3-4/11 Svensk ekumenisk helg (uppmärksammande av 50 år sedan KVs Generalförsamling)

Det första mötet (ACT äger rum på Uppsala Konsert och Kongress), övriga på andra ställen.

Det är olika deltagande i de olika mötena med viss överlappning. Detta gör att det är överlappande behov i administration och logistik mellan huvudarrangemangen.

Publiceringsdatum
2018-04-10

Dina arbetsuppgifter
Projektkoordinatorns roll är att ha primärt fokus på ACT Assembly och Joint day från april till sista november 2018.

1) Ansvara för Svenska kyrkans del planering kring logistik kring deltagare till de olika evenemangen i nära samarbete med ACT och KV.

2) Logistisk planering av evenemangen

* Ansvar för kontakt med UKK (och andra lokaler) och logistikplanering,
* Samt med Kyrkans hus vaktmästeritjänst.

4) Under genomförandet av ACT Assmeblyn/Joint day

* Håller ihop helheten av all logistik kring mötesbyrå, hotell, transporter mm

5) Uppföljnings och administration

* Adm av planeringsmöten i Uppsala
* Svarar för ordning av dokumentation av handlingar och arkiv.
* Fakturagranskning efter mötena samt avslutande arbete med UKK.
* Administrativt stöd till projektledaren

Kvalifikationer
Relevant utbildning och erfarenhet av administrativt arbete i komplexa miljöer.
Mycket goda kunskaper i Officepaketet (Excel, Word och Outlook)
All koordinering och material är på engelska så både skrift och tal ska vara felfritt.
Erfarenhet att organisera och administrera stora evenemang/konferenser på ca 300-400 personer.
Positivt inställd till Svenska kyrkans värderingar
Van vid arbeta i komplex miljö men flera olika aktörer.

Meriterande är om du arbetat i ett serviceyrke och har erfarenhet av evenemang med stort internationellt deltagande.

Dina personliga egenskaper
Ett trevligt bemötande som bidrar till god arbetskultur. Noggrann och van att arbeta systematiskt och med ansvarskänsla. Flexibel och lösningsorienterad. Samarbetsförmågan bör vara på topp och även kunna arbeta med många saker samtidigt under hög press.

Det finns en projektadministratör på 50% som kommer jobba parallellt med projektkoordinatorn med likvärdiga arbetsuppgifter (dock olika ansvarsområden) och under juli månad räcker det att en av dessa två är på plats.

Eventuellt 1-3 planerings- och uppföljningsresor till Genéve kan uppstå.

Så söker du
Sök tjänsten via ansökningslänken. Registrera ditt CV via www.experis.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum! Har du frågor kring tjänsten? Kontakta konsultchef Varmt välkommen med din ansökan!

Om konsultrollen

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig en bred erfarenhet och stort kontaktnät. Vi hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-24
Ange följande referens när du ansöker: 42997
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Thonberg Jenny.Thonberg@manpower.se

Företag
Experis

Adress
Experis
75320
75320 0380

Kontorsadress
St. Persgatan 17

Jobbnummer
4074029

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis: