Erfaren och driven Supply chain manager till känt internationell
Arena Personal Nordic AB / Logistikjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal Nordic AB i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Om tjänsten
Är du en serviceminded och handlingskraftig samordnare, med passion för noggrannhet och administration? Brinner du import och export och har erfarenhet från Supply chain management?
Vi söker nu för kunds räkning efter en ambitiös, flexibel och proaktiv lagspelare fylld med driv, till företagets tullförvaltningsavdelning (Impex), som vill sätta prägel i en snabb och dynamisk miljö. Stämmer beskrivningen in på dig? Då är du välkommen att söka tjänsten!
Impexavdelningen ansvarar för samtliga administrativa processer gällande import och export av varor. Arbetet är stationerat på företagets distributionscentral i Eskilstuna, som ansvarar för all distribution av varor till företagets butiker i Sverige. Idag levererar logistikcentret till cirka 150 butiker, varor. År 2016 skickades cirka 70 miljoner artiklar ut. Cirka 380 personer är anställda på arbetsplatsen.
Som Supply Chain Coordinator kommer du att arbeta i en internationell miljö som kännetecknas av högt tempo och dagliga utmaningar.
Du kommer arbeta både operativt som strategiskt, med arbetsuppgifter som att hantera företagets import- och exportprocesser, samarbeta med tullverket, ta emot order och följa upp leveranser etc. Arbetet sker i en snabb och rörlig miljö, tillsammans med ett härligt kooperativt team.
Du kommer att fokusera på följande ansvarsområden:
• Samarbeta med tullverket
• Utföra deklarationer
• Hantering av samtliga import- och exportprocesser
• Klassificering av varor
• Behandla inkommande dokument i företagets IT-system
• Assistera i lastplanering tillsammans med lagret
• Ordna med export från lagret
• Intrastatrapportering
Din profil
Vi söker dig som är resultatdriven, strukturerad och självständig i ditt arbete. Det är viktigt att du är drivande och kan prioritera uppgifter i ett högt tempo. Vi ser även att du är ansvarskännande och har en hög kommunikativ förmåga. Du ä en person vars tankar och beteende går i linje med företagets värderingar, standarder och politik.
Det är viktigt att du har tidigare erfarenhet och/eller utbildning av nedanstående punkter:
• Tidigare erfarenheter inom Supply chain management och logistik, , alternativt arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år.
• Erfarenhet från arbete som tulldeklarant, alternativt arbetat med liknande arbetsuppgifter.
• Kompetens och erfarenhet av arbete i SAP och Microsoft Office
• Erfarenhet från arbete i högt tempo i en tidsgränskänslig miljö
Du behärskar engelska och svenska, i både tal och skrift.
Det är ett uppdrag på ett år med start omgående.
Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2017-10-04ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-03
Ange följande referens när du ansöker: 5135
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMina Franklin
FöretagArena Personal Nordic AB
AdressArena Personal Nordic AB
Rademachergatan 1
63220 Eskilstuna
KontorsadressRademachergatan 1
Jobbnummer 3732569
Observera att sista ansökningsdag har passerat.