Erfaren och analytisk inköpare

Randstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-09-20

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en erfaren inköpare som vill ta nästa steg i karriären och arbeta på ett spännande företag med tillväxt och expansion som ledord! Trivs du i en kvalitetsmedveten, relationsskapande roll och drivs av förbättringsarbete med intresse för verksamhetsutveckling där du får använda ditt affärsmässiga sinne, då kan det vara dig vi söker!

BraunAbility Europe AB utvecklar och tillverkar produkter som hjälper människor med begränsad rörlighet att dagligen köra eller färdas i olika typer av fordon. Utöver det europeiska huvudkontoret i Sverige finns BraunAbility i England, Danmark samt USA.

Tjänsten är baserad på kontoret i Stenkullen och du kommer ingå i ett engagerat internationellt inköpsteam och rapporterar till Supply Chain Manager i Sverige. Inköpsarbetet är i huvudsak mot fabriken i England och resor kommer att behövas i tjänsten. Här får du chansen att komma in i ett stabilt och välrenommerat företag med stora möjligheter till utveckling.

Välkommen in med din ansökan!

Ansvarsområden
I rollen som inköpare ansvarar du för inköpen till produktionen i England tillsammans med en inköpare på plats. Dina huvudsakliga ansvarsområden:

Köp av varor, material och komponenter från globala leverantörer i linje med uppställda mål för kostnad, kvalitet och lageromsättning
Analyser och omvärldsbevakning för att säkerställa en bristfri produktion
Proaktivt arbete i MRP-system för bevakning av leverantörer och leveranser
Utvärdera och rapportera nyckeltal
Utveckla arbetssätt och processer både i UK och i Sverige
Driva/delta i re-sourcing projekt (flytta från Asien)

Arbetet är självständigt och komplext med många kontaktytor vilket ställer stora krav på personlighet, motivation och uthållighet. Utöver det ordinarie inköpsarbete som orderläggning, leveransbevakning, leverantörskontakter och registervård innebär tjänsten ett ständigt öga på förbättringsarbete samt finna effektiva synergier och implementera nya arbetssätt och processer. Parallellt deltar och driver du diverse projekt som exempelvis produktframtagning, kostnader och resurser.

Kvalifikationer
Vi ser att du har en akademisk utbildning eller liknande erfarenhet. Du har minst fem års erfarenhet av liknande roll och har du erfarenhet av tillverkande industri och vana att driva projekt är det starkt meriterande. Du har mycket god svenska och engelska i tal och skrift. Vidare har du god erfarenhet av MPS-system och har du kunskaper av Monitor är det ett plus då det används på företaget.

För att vara framgångsrik i rollen och trivas i ett bolag i en förbättrings- och utvecklingsfas söker vi dig som är energisk, självgående och uthållig. Du äger en god prioriteringsförmåga med ett proaktivt förhållningssätt. Du är driven, vågar fatta beslut med förmåga att genomföra. En god och ödmjuk kommunikativ förmåga samt en god och bidragande samarbetsförmåga är andra nyckelegenskaper som är viktiga för att lyckas i tjänsten.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast 2022-10-11. Vi kommer att tillämpa löpande urval och intervjuer.

Rekryteringen sker i samarbete med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anne Hansson, Rekryteringskonsult, anne.hansson@randstad.se, tfn: +46(0)72 988 9405.

Om företaget
Huvudkontoret för BraunAbility Europe är beläget i Stenkullen, Lerum strax utanför Göteborg. Här utvecklar och tillverkar vi produkter som hjälper personer med begränsad rörlighet att dagligen kunna använda sin bil. Utöver egentillverkade produkter så säljer vi även produkter som tillverkas inom koncernen.

Vår historia tog sin början för lite drygt 20 år sedan i ett verkstadsgarage och idag är vi ett världsledande företag inom vår bransch. I Europa är vi idag ca 200 medarbetare och verksamma i Sverige, UK och Danmark. Vårt framgångsrika företag vilar på en stabil värdegrund där DU som medarbetare är en stor del av vår fantastiska arbetsmiljö och företagsklimat.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Randstad AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201407915".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Anne Hansson
anne.hansson@randstad.se
+46729889405

Jobbnummer
6997901

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: