Erfaren nämndsekreterare till Kansliavdelningen
Nykvarns Kommun / Administratörsjobb / Nykvarn
2025-11-07
Visa alla administratörsjobb i Nykvarn,
Södertälje,
Gnesta,
Ekerö,
Salem eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nykvarns Kommun i Nykvarn,
Upplands Väsby,
Täby eller i
hela Sverige Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 12 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?
Vi på kontoret för samordning och internt stöd har hög kompetens inom kollegiet. Tillsammans tar vi ett brett ansvar för kvaliteten som gör skillnad på riktigt, från individ till kommunen som helhet. Hos oss får alla möjlighet att utvecklas och växa i sin roll i takt med att kommunen växer. Vi tar beslut med stort engagemang, baserat på verkligheten för ett livsavgörande arbete! Vill du utvecklas i en ung, liten och dynamisk kommun med korta beslutsvägar - där det är just din och dina kollegors gemensamma insats som gör skillnad i vardagen hos våra invånare - hör av dig till oss!
I nämndsekretariatet arbetar du tillsammans med en kommunsekreterare och ytterligare en nämndsekreterare - alla med stort eget ansvar och möjlighet att påverka. Som nämndsekreterare hos oss får du en central roll i att samordna och kvalitetssäkra ärendeprocessen - från start till mål.
Hos oss möter du en kompetent och engagerad arbetsgrupp där samarbete och trivsel är en självklarhet. Vi arbetar nära varandra för att skapa bästa möjliga förutsättningar för verksamheten och för de vi är till för. Nykvarns kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och växer snabbt - här får du vara med och forma framtiden!
Erfaren nämndsekreterare till Kansliavdelningen
Publiceringsdatum2025-11-07Dina arbetsuppgifterVill du arbeta nära demokratin och bidra till att kommunens beslut fattas på ett rättssäkert och effektivt sätt? Nu söker vi en erfaren nämndsekreterare till kontoret för samordning och internt stöd. Du blir en del av vår kansliavdelning, som ansvarar för nämndsekretariat, kommunarkiv, registratur, hållbarhet, administrativ informationssäkerhet, dataskyddsombud och utredningar.
Ditt uppdrag inkluderar:
• Sekreterarskap och nämndadministration, primärt inom två till tre nämnder.
• Kvalitetsgranskning av beslutsunderlag samt ge stöd till förvaltningen och förtroendevalda.
• Rådgivning och utbildning i ärendehantering, till handläggare och chefer.
• Utveckling av effektiva arbetssätt och processer.
• Bidra till god och effektiv service.
Som en central roll i kommunen kommer du att arbeta nära kommunledningen och våra förtroendevalda. Din roll är viktig för att skapa struktur och kvalitet i våra processer. Arbetet är varierat och sker i olika faser - ibland i nära samarbete med kollegor, ibland självständigt med stort eget ansvar.
Kommunen är i ständig utveckling och har ett brett uppdrag, vilket innebär att din roll kommer att utvecklas över tid. Vi söker dig som är flexibel, lösningsorienterad och trivs med att anpassa dig efter nya behov och förändringar.
Övrig information
Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
KvalifikationerVi söker dig som är utvecklingsinriktad, analytisk och har en god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt. Du är en skicklig organisatör som trivs med att ge service, är flexibel och tar ansvar för att driva ditt arbete självständigt.
Som person är du stabil, självgående och prestigelös, med en positiv inställning och ett professionellt förhållningssätt. Du har ett intresse för att identifiera förbättringsmöjligheter och arbetar alltid med verksamhetens behov i fokus.
Du ska ha:
Akademisk examen inom administration, offentlig förvaltning, juridik, statsvetenskap eller liknande.
Erfarenhet av arbete som nämndsekreterare.
God kunskap om lagar och regler som styr offentlig verksamhet.
Vana att arbeta i digitala miljöer och mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Meriterande:
Erfarenhet som valsamordnare eller arbete med politiska val och dess administration.
Erfarenhet från kommun, region eller annan offentlig myndighet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som vill bidra till en rättssäker och effektiv ärendeprocess i en växande kommun.
Så ansöker duIntervjuer kan ske löpande så vänta inte med din ansökan!
Välkommen med din ansökan!
Läs mer här
Läs mer om Nykvarns kommun som arbetsgivare
https://nykvarn.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/nykvarn-som-arbetsgivare Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "13:2025:010".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nykvarns kommun (org.nr 212000-2999)
Kontakt Kanslichef
Camilla Sundberg
08-555 010 80 Jobbnummer 9593956