Erfaren löneadministratör på deltid för konsultuppdrag
Avanzera AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Vi söker en erfaren löneadministratör med HR erfarenhet och mycket god kunskap i HogiaLön Plus till en av våra kunder innanför tullarna. Du kommer vara ansvarig för hela löneprocessen. Arbetet är brett och innebär daglig kontakt med chefer, medarbetare, HR och ekonomi m.fl. gällande frågor kring lön, avtals-, försäkrings- och pensionsfrågor och mycket annat. Tjänsten är som ersättare för en föräldraledighet på deltid och tillträdde sker i maj 2021 t.o.m maj 2022.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Vi värdesätter starkt att du känner dig trygg i din anställning hos oss. Därför erbjuder vi alltid dig som medarbetare en marknadsmässig månadslön, pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och anslutning till vårt kollektivavtal.
Publiceringsdatum2021-05-01Dina arbetsuppgifterI rollen som lönekonsult ansvara Du för 150 löner, både timanställningar samt tjänstemän. Du kommer även hantera Planday som är tidrapporteringsverktyget för anställda.
Arbetet innebär exempelvis:
• lönehantering i lön- och tidredovisningssystem
• uppdateringar i personal- och lönesystem
• administration kring nyanställning och avslut av anställning m.m.
• rapportering till myndigheter
• Behörighetshantering
• Pensioner
BakgrundVi söker dig som har minst 4 års erfarenhet som Löneadministratör / Payroll administrator och gärna erfarenhet av HR administration. I rollen är det viktigt med erfarenhet av självständig lönehantering. Du har goda kunskaper i HogiaLön Plus kan hantera alla frågor som rör lön. Vi ser att du erfarenhet av att arbeta med löner inom ett medelstort företag. Du har minst en YH-utbildning inom lön. Vi ser att du är en van användare av hela Office-paketet. Du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska, i tal och skrift.
För att du ska trivas, tror vi att du motiveras av ordning och reda, du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Som person är du tydlig i din kommunikation, du är flexibel och har en stark känsla för service. Du har också integritet och är ansvarskännande.
Att ansöka tar bara ett par minuter, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!
Om företagetGenom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/Avanzera.Varaktighet, arbetstid
Deltid 50% Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAvanzera AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1389".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Avanzera AB (org.nr 556520-1182),
http://www.avanzera.se Jobbnummer 5748659
Observera att sista ansökningsdag har passerat.