Erfaren löneadministratör för långt uppdrag i Helsingborg

SJR AB / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB i Helsingborg, Bjuv, Höganäs, Landskrona, Ängelholm eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

För kunds räkning söker SJR en erfaren löneadministratör som är tillgänglig omgående. Uppdraget har sin placering norr om Helsingborg och det löper på 6 månader med möjlighet till anställning hos kund.

Publiceringsdatum
2017-02-15

Dina arbetsuppgifter
För att vara aktuell för rollen behöver du ha erfarenhet av löneadministration och gärna ha erfarenhet från både kollektiv- och tjänstemannalöner. Rollen innebär ansvar för större volymer av löner och du kommer även agera support i lönefrågor till anställda. Du gör inte själv lönerna utan arbetar mot en löneleverantör och ansvarar för att samtliga underlag är korrekta och levereras i tid samt gör uppföljning och avstämning av körda löner. Du är spindeln i nätet mellan personal och leverantör och den som håller ihop lönefunktionen. Utöver löneadministration förekommer arbetsuppgifter som till exempel registrering av nyanställda och hantering av pensioner.

Bakgrund

Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom lön, HR eller ekonomi från yrkeshögskola eller universitet/högskola samt några års erfarenhet av arbete som löneadministratör eller ekonomiassistent med insikt i lönehantering. Vi ser gärna att du har goda systemkunskaper och det är särskilt meriterande om du har erfarenhet av Visma lön och tidrapporteringssystemet Agda.

Personligt

Som person är du noggrann och strukturerad, du är van att ge god service och tycker om att supportera anställda. Du ser dig som kommunikativ och uppskattar att arbeta i en öppen och prestigelös miljö som präglas av ett högt tempo. Du trivs i en roll där det ställs höga krav på självständighet, flexibilitet och gott samarbete.

Så ansöker du

Låter detta uppdrag intressant? Skicka gärna in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Charlotta Jerleke 040-665 51 03.

Konsult hos SJR

Som konsult hos SJR ska du drivas av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult hos SJR har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporärt

Ersättning
Marknadsmässig

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotta Jerleke

Företag
SJR AB

Adress
SJR AB
Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20

Jobbnummer
3322675

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB: