Erfaren ledare till tjänst som Operational Accounting & Reportin
SJR / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige Schenker Dedicated Services (SDS) is an independent, non-asset based company within the DB Schenker Group delivering comprehensive logistics solutions (4PL) for large customers all over Europe. The Pan-European transports and networks are managed by dedicated Control Towers. SDS employs over 140 people in Gothenburg, Malmö and Essen (Germany) and achieved an annual turnover of some 140 MEUR in 2017.
Publiceringsdatum2018-05-24Dina arbetsuppgifterRollen som Operational Accounting & Reporting Manager hos oss innefattar personalansvar för en relativt nybliven grupp om 12 personer. Gruppen arbetar med både intern och extern service rörande fakturahantering; registrering, uppföljning och kontroll samt fakturering till kund. Vidare ingår en del analys- och rapportering i deras arbete och de har kontakt med såväl leverantörer som kunder.
Som Operational Accounting & Reporting Manager är du processägare för våra fakturaprocesser, både gällande inkommande och utgående fakturor. En viktig del i tjänsten är att vidareutveckla och effektivisera dessa processer och rutiner. Du kommer även delta i vårt forum som arbetar med ständiga förbättringar och andra förekommande projekt samt ta en aktiv roll vid implementering av nya kunder.
Du kommer att arbeta på vårt huvudkontor som finns i trevliga lokaler centralt vid Lilla Bommen. På finansavdelningen är vi totalt cirka 20 personer och i din roll rapporterar du direkt till vår CFO.
BakgrundVi söker dig som är trygg i din roll som ledare och som har flera års relevant arbetserfarenhet. Du är väl insatt i fakturahanteringsfrågor och är van att arbeta processorienterat. Har du tidigare haft en roll som processägare är det mycket positivt och vi ser gärna att du har en generellt god förståelse för IT. Du har troligen en högskoleutbildning inom ekonomi och har du en bakgrund inom logistik är det självfallet ett plus, dock inget krav. Eftersom vi är verksamma i en internationell miljö ser vi att du behärskar engelska i både tal och skrift.
Du är en person med uttalade ledaregenskaper som tycker om att coacha och utveckla din personal och skapa en stark teamkänsla. I ditt arbete är du driven och självgående med en proaktiv och förbättringsorienterad inställning. Du har ett uttalat processtänk och ser dig som kommunikativ, du är van att diskutera och argumentera för din sak. Trivs du att arbeta i en föränderlig miljö på ett företag med korta beslutsvägar är detta tjänsten för dig!
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar vi med SJR in Scandinavia AB (SJR). Skicka in din ansökan senast 10 juni, urval och intervjuer kommer att ske löpande. För att söka tjänsten går du in på
www.sjr.se (
http://www.sjr.se/). Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Helena Bengtsson om du har frågor på telefon 031-333 54 85. Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Bengtsson
helena.ahs@sjr.se 031-333 54 85
FöretagSJR
AdressSJR
Kungsgatan 48 B
41115 Göteborg
KontorsadressKungsgatan 48 B, Göteborg
Jobbnummer 4163963
Observera att sista ansökningsdag har passerat.