Erfaren kundreskontramedarbetare till bilföretag
Ogunsen AB (publ) / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Vi på SJR söker nu en erfaren kundreskontramedarbetare till vår kund i Hammarby Sjöstad. Kunden jobbar i stora flöden och är ett välkänt bilföretag. Du kommer att tillhöra ett härligt team på 5 personer där ni jobbar tillsammans i hela kundreskontraflödet. Uppdraget är start i början i augusti och minst 6 månader framåt. Kunden jobbar flexibelt på plats och hemma.
Arbetsuppgifter;
• Boka inbetalningsfiler
• Inbetalningar för kundfakturor från Svea och nettningsfil från koncernbolag.
• Kontrollera och korrigera kreditbevakade kunder.
• Skapa manuella kundfakturor från anläggningar.
• Skapa påminnelser, inkassokrav och räntekörning.
• Hantera support via telefon/mail från externt/internt.
• Matcha kundfakturor
• Utreda gamla obetalda fakturor.
I tjänsten kommer du även att skapa, underhålla och följa de processer och rutiner som bestäms och sätts upp.
Vem söker vi;
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har jobbat med ovanstående arbetsuppgifter i några år. Då kunden jobbar i stora flöden är det viktigt att du har gjort detta tidigare. Du är systemvan och är en god användare av Excel. Du är flytande i svenska och engelska.
För att trivas hos kunden bör du vara prestigelös, engagerad och strukturerad. Du driver ditt eget arbete framåt samtidigt som du är en teammänniska. Du sprider härlig energi omkring dig och jobbar flexibelt.
Ansökan;
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-06-30.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Publiceringsdatum2022-06-10Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (
https://sjr.se/integritetspolicy/)Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOgunsen AB (publ)
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929),
http://www.sjr.se/ Arbetsplats SJR
Jobbnummer 6730789
Observera att sista ansökningsdag har passerat.