Erfaren IT-tekniker till 1st line support

Idenet AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Idenet AB i Stockholm

* Prioritera, koordinera, felsöka, lösa och eskalera arbetsuppgifter och ärenden inom leveransorganisationen för ett stort antal kunder.
• Försäkra att ärenden som härstammar ifrån mail, samtal eller portal blir registrerade och hanterade enligt kundspecifikt SLA.
• Alltid bemöta kunder på ett professionellt och vänligt sätt. Inneha en hög teknisk samt social kompetens som är kunden till gagn.
• Praktiskt arbete med kunders ärenden och tekniska lösningar.
• Kvalitetssäkra ärenden efter befintliga rutiner och uppsatta KPI:er.
• Ta emot samtal, samt leverera enligt målbild utifrån satta mätvärden.
• Ta emot feedback och eskalera vid behov till Teamleader eller berörd SDM.
• Som tekniker skall man dokumentera, tex knowledge databas, FAQ, instruktion, kunddokument, rutiner m.m i samråd med teamleader.
• Delta i introduktion för nya kunder.
• Uppföljande statistik för att säkerställa mål / KPI på månadsbasis med din närmsta teamleader.
• Delta aktivt i teammöten.
• Delta och rapportera status på tilldelade ärenden till Servicedesk Teamledare på möten.
• Mottagare av kundrelaterad information från SDM och ansvarig för att följa den.
• Uppdatera närmaste teamleader och berörda personer om aktiviteter, incidenter och information som kan påverka kundleveranser.
• Tänka proaktivt och lyfta förbättringar och förslag till Servicedesk Teamleader.
• Delta i löpande samtal (one 2 ones) för att coacha, hjälpa och utveckla medarbetare.
• Arbeta efter IDENETS's värderingar, agera som förebild och uppmuntra andra att arbeta för att bidra till en postiv företagskultur.

Vi söker en erfaren tekniker medarbetare till First Line Support-funktionen i vår Servicedesk i centrala Stockholm. Har du energi, fart och fläkt i ditt sinne då är du rätt person för vårt Servicedesk i First Line. Vi söker dig som är social och som har ett brinnande intresse för kundrelationer och IT. Du kommer i vår Servicedesk att kommunicera med slutanvändare som har IT-problem. Dina främsta arbetsuppgifter är att svara i telefon, behandla e-post och SMS där du i första hand skall avhjälpa problemet över telefon och alltid registrera problembeskrivningen på ett korrekt och utförligt sätt i vårt ärendehanteringssystem. Om du ej lyckats lösa problemet skall du driva problemlösningen mot annan avdelning i verksamheten och på så sätt få problemet löst.

Idenet AB grundat 1992. Vi arbetar som specialister på Private och Public Cloud Hosting, sedan 2016 en del av Dustin Group. Vi sitter centralt i Stockholm och har ett härligt arbetsgäng med god gemenskap. På Idenet och i Dustin Group finns en enorm utvecklingspotential, vi ser till att coacha dig och ta tillvara på dina styrkor. Vi satsar i huvudsak på att utveckla och utbilda våra medarbetare internt och värderar ett transparent ledarskap som tar till vara på och månar om varje enskild medarbetares behov och kreativitet. Vi är en rak organisation som uppmuntrar våra kollegors initiativ och kreativitet. Vi är ett specialistföretag inom Dustin Group med en stark vision och bra värdegrunder.

Publiceringsdatum
2017-11-28

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-28
Ange följande referens när du ansöker: IT-tekniker - 1st line support

Företag
Idenet AB

Adress
Idenet AB
Norra Stationsgatan 93
11364 STOCKHOLM

Kontorsadress
Norra Stationsgatan 93 5TR

Jobbnummer
3825898

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Idenet AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Idenet AB: