Erfaren extern kommunikatör sökes

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du ha ett arbete där du får användning av dina kunskaper i Indesign, Photoshop och EpiServer? Vi på Adecco Office & HR ger dig nu en möjlighet till detta i en tjänst som extern kommunikatör med ett brett ansvarsområde.

Hur ser din arbetsdag som externa kommunikatör ut?
I rollen som extern kommunikatör kommer du att ansvara för och koordinera vårt kundföretags externa kommunikation. Detta innefattar såväl miljökommunikation, mediakommunikation och omvärldsbevakning som att vara ett stöd till företagets ledning. Du kommer att arbeta i en mindre grupp med två andra personer och vara engagerad i gemensamma projekt med dem eller övriga kommunikatörer inom företaget. I rollen kommer det också ingå att uppdatera informationen gällande den externa kommunikationen på intranätet samt att skriva nyhetsbrev. Resor inom mellersta Sverige kan förekomma.

Uppdraget är på heltid med start i början av februari, varaktighet till mitten av september 2013. Arbetstiden är 8-17, måndag till fredag. Du kommer att bli anställd som konsult på Adecco och bli uthyrd till vårt kundföretag som finns strax utanför Göteborg.  

Vem trivs här?
Du som tidigare har arbetat som kommunikatör i några år och har haft en roll med liknande arbetsuppgifter har det som krävs för att snabbt komma in i dina nya arbetsuppgifter. Har du dessutom en utbildning inom området och goda kunskaper i Officepaketet kommer du att känna dig trygg i din nya roll. Du har tidigare arbetat i EpiServer, Photoshop och Indesign och känner dig bekväm i att använda dem alla tre.

Är du som person positiv, inspirerande, kommunikativ och serviceminded är detta tjänsten för dig! Din goda förmåga att arbeta självständigt så väl som att kommunicera med andra personer kommer att göra att du når framgång. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig här nedan.

Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Helena Åhs på tel 031 - 725 45 16 eller mail helena.ahs@adecco.se .

Vid frågor angående registrering på hemsidan, kontakta gärna Kandidatsupport på tel 08- 598?980 10.

Välkommen att söka!

Publiceringsdatum
2013-01-03

Arbetstider och omfattning
Uppdraget är på heltid med start i början av februari, varaktighet till mitten av september 2013. Arbetstiden är 8-17, måndag till fredag.

Ersättning
Fast lön.

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Åhs

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Götgatan 11
10224 Göteborg

Jobbnummer
1428036

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: