Erfaren ekonomiassistent till leverantörsreskontra
Konsultverksamheten Ekonomi / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Konsultverksamheten Ekonomi i Stockholm,
Solna,
Täby,
Nacka,
Haninge eller i
hela Sverige SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
SJR söker för kunds räkning en erfaren ekonomiassistent som kommer att jobba med leverantörsreskontra. Uppdraget är initialt ett konsultuppdrag men för rätt person finns möjlighet till fast anställning hos kund. Vår kund är placerad i Täby.
• *** Tjänsten ****
Du kommer att ingå i ett team om fem ekonomer där du kommer att ansvara för leverantörsreskontra. I dina arbetsuppgifter ingår scanning och verifiering av fakturor, matchning av materialfakturor mot inköpsorder, hantering av omkostnadsfakturor, kontering, bokföring, betalningar samt avstämning av reskontra. Du kommer ha kontakt med leverantörer avseende betalningar och självklart tät kontakt med inköpsavdelningen.
• *** Lämplig bakgrund ****
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av leverantörsreskontra och ovanstående arbetsuppgifter. Erfarenhet från tillverkande företag ser vi som ett krav. Har du arbetat i Movex är detta meriterande, annars är erfarenhet av ett större ekonomisystem ett krav. Vidare är goda kunskaper i engelska en nödvändighet då du kommer ha många utländska kontakter. Goda kunskaper i Officepaketet är också ett krav.
Du är en social och utåtriktad person som är van att arbeta självständigt. Att du är noggrann i ditt arbete ser vi som en självklarhet. Det är önskvärt att du tycker om att bidra med dina konstruktiva synpunkter till utveckling av ekonomiprocesserna.
• *** Övrigt ****
Urval och intervjuer sker löpande och vi ber dig ansöka snarast. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Malin Vindenberg på tel. 08-407 55 20. Vi ser fram emot din ansökan!
Publiceringsdatum2010-11-18Arbetstider och omfattningEnl ök.
ErsättningEnl ök.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-12-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagKonsultverksamheten Ekonomi
AdressKonsultverksamheten Ekonomi
Box 7420
10931 Stockholm
Jobbnummer 781171
Observera att sista ansökningsdag har passerat.