Erfaren ekonomiassistent för längre konsultuppdrag
SJR AB / Ekonomiassistentjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR AB i Lund,
Lomma,
Burlöv,
Kävlinge,
Malmö eller i
hela Sverige SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Det går bra för SJR och vi växer stadigt. Efterfrågan på ekonomikonsulter är fortsatt stor och till en av våra kunder som är en expansiv och utvecklingsorienterad koncern söker vi en erfaren ekonomiassistent som vill ta sig an ett längre konsultuppdrag.
Vår kund har ett omedelbart behov och du bör därför vara tillgänglig omgående. Att arbeta som konsult på SJR ger dig chans till variation både vad gäller arbetsuppgifter och branscher. Vi har längre uppdrag som ger dig möjlighet till utveckling.
Om rollen
Rollen är bred och innebär att du som ensam ekonom för ett av dotterbolagen ansvarar för den löpande redovisningen så som bokföring, fakturahantering, in- och utbetalningar, avtalsregistrering, reseräkningar, skatt- och momshantering. Vid bokslut som görs per månad, kvartal och år får du hjälp av en erfaren konsult som avlastar dig i snitt en dag per månad och lägger sista handen på bokslutet innan ni tillsammans rapporterar till moderbolaget. Förutom ekonomi innehåller tjänsten även en viss del administration så som inköp och hantering av post och växel. Eftersom bolaget är litet blir du tillsammans med en koordinator från sälj/marknad även ansvarig för den övergripande administrationen och kontorsansvaret.
Vem är du?
Du har minst ett par års men gärna mer erfarenhet som ekonomiassistent eller redovisningsekonom där du arbetat brett och skött den löpande bokföringen. Eftersom företaget är litet och du är ensam ekonom i dotterbolaget är det viktigt att du är självgående och trygg i din yrkesroll samtidigt som du är både van vid och trivs med att arbeta med helheten och bredden av uppgifter som finns på en ekonomiavdelning. Naturligtvis lägger vi stor vikt vid din personlighet och förmåga att driva rätt frågor framåt. Som person är du prestigelös och ödmjuk samtidigt som du är strukturerad och såväl öppen, ärlig som hjälpsam. Samtidigt är du handlingskraftig och inte är rädd för att kavla upp ärmarna och hugga i där det behövs.
Så ansöker du
I det här uppdraget arbetar vi med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du några frågor om tjänsten eller om processen är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson 040-6655104 på SJR in Scandinavia AB.
Konsult hos SJR
Som konsult hos SJR ska du drivas av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2015-10-07ErsättningMarknadsmässig
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Andersson +46 406655104
FöretagSJR AB
AdressSJR AB
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2468271
Observera att sista ansökningsdag har passerat.