Erfaren ekonomiadministratör - Kundreskontra till Stockholms Stad
Stockholms kommun / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Serviceförvaltningen ekonomi är en intäktsfinansierad verksamhet.
Våra kunder är stadens förvaltningar och bolag och våra uppdrag är reglerade i serviceavtal. Verksamheten består av cirka 100 medarbetare som arbetar inom leverantörsreskontra, kundreskontra, kassa-bank, redovisning samt hyres- och avgiftsadministration. Vi har stort fokus på våra kunder och vi arbetar processinriktat med att hantera stora volymer av flöden varje dag. Enheten kundreskontra består av 28 medarbetare.
Din roll som ekonomiadministratör
I rollen som ekonomiadministratör arbetar du med processen kundreskontra. I dina arbetsuppgifter ingår det bland annat filinläsning, hantering av webbordrar, registrering och underhåll i ekonomisystemet, utredning och bokföring av oidentifierade inbetalningar, hantering av påminnelse och inkassokrav samt ge mycket stöd och support till våra kunder. Din dag handlar mycket om att arbeta i ekonomisystemet Agresso och att besvara ärenden i vårt ärendehanteringssystem Artvise samt i vår telefonisupport. Då vi arbetar åt hela stadens olika verksamheter är det viktigt att du trivs i processinriktat arbete med stora flöden, många kundkontakter och att ge god service via mejl och telefon. Du är också delaktig i verksamhetens utveckling och bidrar till förbättringsarbete genom ett aktivt deltagande där du delar med dig av dina kunskaper och idéer.
Din erfarenhet och kompetens
Vi söker dig som har
- gymnasieexamen med inriktning ekonomi eller annan ekonomiutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- aktuell och flerårig erfarenhet av arbete med ekonomi och kundreskontra
- arbetat i nära kontakt med kunder och har god förmåga att ge service och support både via mail och telefon
- dokumenterad kunskap och stort intresse för teknik, system och processer
- vana att arbeta med Outlook och Officepaketet (word och excel)
- goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har
- högskole- eller yrkesutbildning med inriktning ekonomi
- erfarenhet av Agresso
- arbetat i ärendehanteringssystem
- erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom större organisationer eller företag.
För att lyckas i rollen har du förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt med kunden i fokus. Din helhetssyn gör det lätt för dig att effektivt prioritera i arbetet och bidrar till att enheten levererar enligt avtal. För att trivas hos oss är det viktigt att du är serviceinriktad och har ett flexibelt förhållningssätt. Då vi har många kontaktytor är det viktigt att du har hög servicekänsla, lätt för att samarbeta och är lösningsorienterad. Det är även viktigt att du kan ge stöd på ett pedagogiskt sätt. Vidare ser vi att du är initiativtagande och vill bidra till verksamhetens utveckling genom att bidra med engagemang, kunskap och nya lösningar.
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.
Vad erbjuder vi?
Vår nyrenoverade arbetsplats ligger vid tunnel- och tvärbanestationen Globen. Vi erbjuder dig ett intressant och varierande arbete på en arbetsplats som har flexibel arbetstid, möjlighet till semesterväxling, förmånlig tjänstepension och som satsar på hälsa och friskvård då det finns möjlighet till friskvårdsersättning. Läs gärna mer om våra förmåner
https://jobba.stockholm/formaner/. Det finns även möjlighet till visst hemarbete. Hos oss börjar din anställning med en gedigen introduktion, allt för att du ska lära dig arbetet på bästa sätt.
Din ansökan
Just nu pågår ett pilotprojekt i Stockholms stad där vi provar att rekrytera utan att du som kandidat skickar in ditt personliga brev. Detta genomförs på ett antal utvalda rekryteringar. Vid bedömningen av din ansökan för denna roll kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med din ansökan. Vi önskar att du svarar konkret och tydligt på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.
Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2022-11-24Övrig informationI denna rekryteringsprocess kommer de kandidater som går vidare få göra ett arbetsprov. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2022-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/8102".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi, Enhet Kund
Kontakt Ellen Åkerberg/Rekryteringskonsult
0850811739,ellen.akerberg@stockholm.se Jobbnummer 7200350
Observera att sista ansökningsdag har passerat.