Erfaren ekonom till uppdrag i Halmstad
Adecco Sweden AB / Ekonomichefsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Vi söker dig med en bred ekonomisk erfarenhet till ett uppdrag som kräver stor kunnighet och mycket ansvar!
Hur ser din arbetsdag ut?
Du har helhetsansvar för bolagets ekonomifunktion och ditt huvudsakliga ansvarsområde omfattar framtagandet av den svenska verksamhetens månads-, kvartals- och årsbokslut inklusive bakomliggande redovisning och rapportering. Rollen innefattar såväl arbete med utveckling och förbättring som det dagliga operativa arbetet.
Du ska arbeta brett med ett helhetsperspektiv över alla dina ansvarsområden och medarbetare. Tillsammans med de anställda ska du kontinuerligt utveckla och förbättra arbetssätt och system. Du är kontakten mot såväl organisationen som mot leverantörer, konsulter och revisorer i frågor rörande dina ansvarsområden.
Vem trivs här?
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och är du flexibel, prestigelös, kommunikativ och gillar att arbeta med ett ungt, duktigt och engagerat team så kommer du att trivas här. Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med 2-5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Du är strukturerad, resultatorienterad samt uppfattas som en trygg ledare.
Dina tidigare erfarenheter inom redovisning och controlling, i kombination med din analytiska förmåga och känsla för struktur gör att du snabbt känner dig tillrätta med existerande rutiner i
företaget. Då koncernspråket är engelska så ska du hantera detta obehindrat, såväl i tal som i skrift.
Du har tidigare arbetat med bland annat redovisning, skattedeklaration, bokslut, budget, prognos, analys och rapportering. Vidare har du erfarenhet från arbete med ekonomi- och affärssystem. Du har vana att driva och koordinera rutiner och processer inom redovisning, rapportering och verksamhetsstyrning. Du har även erfarenhet av principerna K3 och IFRS.
Vad erbjuder vi?
Tjänsten är ett konsultuppdrag på ca 6 månader. Som konsult får du en anställning hos Adecco Sweden.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Mer information om Adecco finns på
www.adecco.seÄr du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig via formuläret nedan.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 6 månader
Publiceringsdatum2015-07-16ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-15
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHenrik Schmidt, konsultchef 035-2608529
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Köpmansgatan 23
30242 HALMSTAD
KontorsadressKöpmansgatan 23
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2341384
Observera att sista ansökningsdag har passerat.