Enhetschefer till social/neuropsykiatri Omsorgsförvaltningen
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken Som ledare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Ditt ledarskap präglas av mod, tydlighet och nyfikenhet och som ny
ledare får du möjlighet att gå vårt interna ledarprogram. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 37 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 människor inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar tre verksamhetsområden såsom ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter (som inkluderar social/neuropsykiatri). Utöver detta finns stödfunktioner så som ekonomer, handläggarenhet och administrativtstöd.
Omsorgsförvaltningen är under ständig utveckling/förändring och vi söker nu en enhetschef till socialpsykiatri och en enhetschef till neuropsykatri.
Publiceringsdatum2015-05-11ArbetsuppgifterSom en av två enhetschefer ansvarar du för ca 35 medarbetare inom någon av enheterna socialpsykiatri eller neuropsykiatri. Du har det övergripande ansvaret för att verkställa beslut enligt gällande lagstiftning, mål, riktlinjer och policys. Du är underställd en verksamhetschef och har ett personal-, budget- och verksamhetsansvar för berörda enheter. Ledarrollen som enhetschef innebär att du ska ha förmåga att stimulera, engagera och motivera dina medarbetare till förnyelse och utveckling genom att vara ett gott föredöme, ge stöd samt att uppmuntra till delaktighet och kreativitet.
KvalifikationerVi söker dig som har genomgått högskolans sociala omsorgslinje med inriktning mot äldre- och handikappomsorg, sjuksköterskeutbildning med påbyggnad i ledarskapsutbildning eller har annan likvärdig utbildning. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av ledarskap inom sociala sektorn, gärna inom social/neuropsykiatri.
Datorvana, god kännedom om SoL, LSS och HsL är ett krav, likväl som tillgång till egen bil i tjänsten.
I uppdraget som enhetschef är det viktigt att du har god förmåga att leda och organisera arbetet, att du är lyhörd, närvarande och finns tillgänglig för handledning av dina medarbetare i det löpande arbetet.
Som person är du handlingskraftig, har god samarbetsförmåga samt är stresstålig och flexibel.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
ÖVRIGT
I den här rekryteringen tillämpar vi fortlöpande urval, vilket betyder att du kan komma att kontaktas innan sista ansökningsdag.
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Individuell lönesättning. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2015-10-01 alternativt efter överenskommelse., upphör: Provanställning kan komma att tillämpas.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-01
Ange följande referens när du ansöker: 53-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMärith Hedblom, Verksamhetschef Specialenheter 026-24 11 40
marith.troeng@sandviken.seFacklig kontaktTanja Elfström, Vision 026-24 11 00
tanja.elfstrom@sandviken.seKristina Eriksson Salander, Vårdförbundet 026-24 12 91
kristina.eriksson.salander@sandviken.seFöretagSandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
AdressSandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN
Kontorsadress81180 Sandviken
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2288942
Observera att sista ansökningsdag har passerat.