Enhetschefer med utvecklingsfokus till hemtjänsten
Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen i Eskilstuna Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.
I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!
Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.
Område ordinärt boende ansvarar för hemtjänst, larm- och nattpatrull, dagverksamhet för personer med demenssjukdom och den förebyggande verksamheten. Området är under ständig förändring och utveckling och under kommande år kommer bland annat nya moderna arbetssätt, välfärdsteknologi, strategisk kompetensförsörjning och evidensbaserad praktik att vara några av de områden som vi arbetar extra intensivt med.
Publiceringsdatum2017-03-13ArbetsuppgifterÄr du en person som vill vara med och utveckla ordinärt boende och skapa värde för brukarna? Är du redo att genomföra förändringar? Då är du den vi söker!
Inför att medarbetare går i pension söker vi nu tre enhetschefer inom hemtjänst. Du har ansvar för en enhet och arbetar på uppdrag av biträdande områdeschef. Uppdraget har fokus på att ge brukarna stöd och trygghet för att kunna bo kvar hemma. Brukarna ska ges möjlighet till delaktighet och inflytande över hur de beslutade insatserna genomförs. Nu pågår en översyn av området ordinärt boende, förändringar kommer att genomföras och du blir en naturlig del av den nya organisationen.
Du ingår i en chefsgrupp för ordinärt boende tillsammans med övriga enhetschefer och biträdande områdeschefer. Enhetschefen har mandat, ansvar och befogenheter att i sin verksamhet fatta beslut om ekonomi, personal och andra verksamhetsfrågor. Stödfunktioner finns på förvaltningen bland annat inom ekonomi, HR och kvalité.
Dina arbetsuppgifter som enhetschef är bland annat att planera och leda arbetet enligt kommunens mål och riktlinjer och säkerställa att gällande lagar och avtal efterföljs. I arbetet ingår att hantera personalfrågor som bemanning, kompetensutveckling och arbetsmiljö samt ansvara för verksamhetens ekonomi med budgetarbete och resultatuppföljning. Du har ett informations- och kommunikationsansvar både internt och externt. En viktig del av arbetet är uppföljning och analys av verksamhetens resultat i nationella och lokala kvalitetsundersökningar för att kunna bedriva ett systematiskt kvalitets- och utvecklingsarbete.
Du kommer ingå i kommunens introduktionsprogram för nya chefer.
KvalifikationerVi söker dig som har en kandidatexamen inom relevant område. Har du dessutom utbildning i organisation och ledarskap är det meriterande. Vi vill att du har arbetslivserfarenhet inom vård och omsorg. Det är önskvärt att du som söker har erfarenhet av att arbeta som chef, och har du dessutom erfarenhet som chef inom vård och omsorg och hemtjänst ser vi det som mycket positivt. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och kunskap om och intresse för ekonomi och personalfrågor. Du ska ha god datavana och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Du har förmåga att planera och organisera verksamheten utifrån kommunens värdegrund, vision och mål. Att ha helhetssyn och kunna samverka både med kollegor och med andra aktörer i din omgivning är nödvändigt. Du vill vara delaktig i en lärande organisation där du använder dig av kollegors och medarbetares kompetens och själv bidrar med dina egna kunskaper.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du trivs med att arbeta mot uppsatta mål och drivs av en vilja att genomföra förändring och utveckling på din enhet, både på kort och lång sikt. På ett smidigt och flexibelt sätt kan du anpassa dig till rådande omständigheter samtidigt som du vågar utmana och stå för dina åsikter och beslut. Som ledare är du trygg i dig själv och har förmåga att framgångsrikt skapa goda och förtrondefulla relationer på ett lyhört, engagerat och prestigelöst sätt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, med brukare.
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: snarast, enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-27
Ange följande referens när du ansöker: 3591
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLina Dahlström 016-710 11 90
FöretagEskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen
AdressEskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen
Alva Myrdals gata 3D
63186 Eskilstuna
Kontorsadress63186 Eskilstuna
Jobbnummer 3371270
Observera att sista ansökningsdag har passerat.