Enhetschefer inom Äldreomsorg - semestervikariat
Ängelholms kommun, Äldreomsorg / Sjukvårdschefsjobb / Ängelholm
2014-02-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschefer inom Äldreomsorg - semestervikariat" (publicerad 2015-02-20) ⬅️
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Ängelholm,
Åstorp,
Bjuv,
Bräcke,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ängelholms kommun, Äldreomsorg i Ängelholm Ängelholms kommun är belägen i Skånes vackraste del kring Skälderviken. Kommunen har 40 000 invånare och människor lockas hit av natur, kultur, trygghet och en stor framtidsoptimism. Ängelholms kommuns värdegrund vilar på orden öppenhet, omtanke och handlingskraft. Ängelholm har ett brett näringsliv och ett mycket gott företagsklimat. Såväl den kommersiella som offentliga servicenivån är hög och kommunen ingår i en synnerligen dynamisk region i nordvästra Skåne. Ängelholm är platsen för dig!
www.engelholm.seTilltalas du av omväxlande arbete? Vill du utvecklas och är redo för nya utmaningar? Vi söker personer med goda ledaregenskaper och brinnande intresse för människor. Vi erbjuder ett utvecklande och stimulerande arbete i en organisation som utgår från kundens individuella behov och önskemål. Äldreomsorgens målsättning är att erbjuda kunder hjälp, stöd och service av högsta kvalitet som kännetecknas av öppenhet, omtanke, handlingskraft, välbefinnande och värdigt liv.
Publiceringsdatum2014-02-12ArbetsuppgifterVi söker dig som är intresserad av att arbeta som vikarierande chef och ledare inom Ängelholms kommuns äldreomsorg.
Som enhetschef har du ett delegerat personal-, budget-, arbetsmiljö- och utvecklingsansvar. Du ansvarar för att verkställa beslut enligt SoL och HSL samt leda, styra, följa upp och utveckla din verksamhet utifrån gällande avtal, lagar och riktlinjer. Tillsammans med 17 enhetschefskollegor, samt ett team bestående av verksamhetsutvecklare, utredningssekreterare, systemförvaltare och verksamhetschef arbetar du med att utifrån politiskt beslutade mål planera din verksamhet för måluppfyllelse i kvalitet och ekonomi i balans där kunden hela tiden står i fokus.
Du kommer som vikarierande enhetschef inom äldreomsorgen huvudsakligen att arbeta med följande arbetsuppgifter:
• Ansvara för att verkställa, planera och följa upp beslutade insatser enligt SoL och HSL,
• Leda arbetet mot fastställda mål,
• Aktivt arbeta i teamarbetet kring vårdtagaren,
• Ansvara för delegerad drifts- och personalbudget,
• Ansvara för arbetsmiljön enligt delegation,
• Arbetsleda och handleda underställd personal
KvalifikationerLämplig högskoleutbildning och erfarenhet av verksamhetsområdet. För uppdraget är det viktigt att du:
• är engagerad och intresserad av att arbeta inom äldreomsorgen,
• besitter ett reflekterande och analyserande förhållningssätt,
• har förmåga att bygga goda arbetsrelationer
• arbetar självständigt och flexibelt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100% Dagtid. Dagtid Sommarjobb / Säsongsanställning 11 dagar - 3 månader, tillträde: Exakt tillträdesdatum för tjänsterna ser något olika olika ut. Tillträde under juni månad efter överrenskommelse utifrån verksamhetens behov., upphör: 2013-08-31
ErsättningMånadslön Timlön. Individuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-10
Vi tar endast emot digital ansökan via extern webbplats. Rekryteringen kommer ske fortlöpande, sänd gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: A377104
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Thorsén, Utredningssekreterare 0431-87 000
malin.thorsen@engelholm.seFacklig kontaktSusanne Jönsson, Vision 0431-87000
FöretagÄngelholms kommun, Äldreomsorg
AdressÄngelholms kommun, Äldreomsorg
Ängelholm
26280 Ängelholm
Jobbnummer 1777298
Observera att sista ansökningsdag har passerat.