Enhetschef Växjö
Pensionsmyndigheten / Ekonomichefsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Växjö,
Halmstad,
Gotland,
Karlstad,
Botkyrka eller i
hela Sverige Om verksamheten
Produktionsavdelningen är Pensionsmyndighetens största avdelning med cirka 700 medarbetare. Avdelningen ansvarar bl.a. för administrationen av inkomstpension, tilläggspension, premiepension, garantipension, bostadstillägg till pensionärer, äldreförsörjningsstöd, efterlevandepension. I avdelningens uppdrag ingår även styrning, uppföljning och utveckling av verksamheten. Verksamheten bedrivs processorienterat på åtta verksamhetskontor lokaliserade i Växjö, Halmstad, Karlstad, Luleå, Visby, Gävle, Söderhamn och Stockholm.
Pensionsmyndigheten erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och goda möjligheter att utvecklas i en ung organisation där du har chans att vara med och påverka.
Kontoret i Växjö, dit vi nu söker en chef består av cirka 110 anställda, indelade i fyra grupper.
Publiceringsdatum2014-01-28Dina arbetsuppgifterArbetet innebär att du ansvarar för den dagliga driften på orten. Du vidareutvecklar och förvaltar verksamheten i enlighet med myndighetens mål och strategier.
I din roll förväntas du arbeta både verksamhetsnära men också med att ta ett övergripande ansvar och driva strategiska frågor för hela avdelningen eller myndigheten. Du har personal ? och budgetansvar och leder verksamheten genom dina underställda gruppchefer, som tillsammans med sina medarbetare ansvarar för väsentlig del av den löpande pensionsadministrationen.
Som enhetschef tillämpar du ett aktivt och närvarande ledarskap där du arbetar med att kompetensutveckla medarbetarna. Du arbetar med coachning som verktyg när du kvalitetssäkrar och utvecklar verksamheten. Du skapar genom ditt ledarskap förutsättningar för en arbetsmiljö som underlättar delaktighet, ansvarstagande och engagemang hos medarbetare. Du ansvarar för att utveckla samverkansformer såväl internt på enheten som med andra delar av myndigheten.
Du kommer att ha personalansvar för både gruppchefer och medarbetare och rapporterar direkt till Produktionsavdelningens chef och ingår i avdelningens ledningsgrupp.
Erfarenhet och utbildningDu har relevant akademisk examen. Vi söker dig som har erfarenhet av både strategisk och operativ verksamhetsutveckling och av att ha arbetat i en kundorienterad organisation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att styra och leda processtyrd verksamhet med stora ärendeflöden. Du har intresse för samhällsfrågor.
Du har vidare fler års erfarenhet av att utveckla medarbetare och av att leda personalgrupper. Du är van att leda och fördela arbetet samt att engagera medarbetarna att arbeta mot uppsatta mål.
Dina egenskaperFör att lyckas och trivas i rollen som enhetschef vill vi att du arbetar kundorienterat, strategiskt och för hela myndighetens bästa.
Vi söker en drivande chef med mycket goda ledaregenskaper och särskilt god förmåga att driva och leda verksamhetsutveckling. Strategiskt tänkande, lösningsfokus och att du har ett gott omdöme är avgörande i denna roll.
Som person är du prestigelös, engagerade i ditt arbete och självgående i allt du gör och proaktiv då du ser vad som behöver göras. Vidare är du analytisk, strukturerad och har helhetssyn. Du arbetar målinriktat och gillar att utveckla medarbetarna samt har mycket god kommunikativ förmåga. Du har god förmåga att skapa goda relationer och verka i sociala sammanhang.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillsvidare/Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duDu ansöker på
Klicka på denna länk för att göra din ansökanDin ansökan vill vi ha senast den 16 febr
Ange följande referens när du ansöker: PSL 2014-5
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagPENSIONSMYNDIGHETEN
AdressPENSIONSMYNDIGHETEN
BOX 38190
10064 STOCKHOLM
KontorsadressHORNSGATAN 168
STOCKHOLM
Jobbnummer 1762391
Observera att sista ansökningsdag har passerat.