Enhetschef till utredningsenhet

Flens kommun, Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens kommun, Socialförvaltningen i Flen

I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.

Arbetsplats
Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninnevånare. Förvaltningen har tre avdelningar, Avdelningen för utbildning, stöd och integration, Avdelningen för äldre och personer med funktionsnedsättning och Avdelningen för myndighetsutövning.

Myndighetsutövning är organiserad i tre enheter med varsin ansvarig enhetschef, enheten för ekonomiskt bistånd, myndighetsdelarna inom äldre och funktionshindrades områden och utredningsenheten för individ och familj samt familjerätt och tillsyn och tillstånd enligt alkoholagen. Förvaltningen leds av en övergripande ledningsgrupp bestående av förvaltningschefen och de tre avdelningscheferna. Till förfogande finns stödfunktioner i form av medicinskt ansvarig sjuksköterska, ekonom, verksamhetsstrateg, utredningssekreterare, nämndsekreterare och administratör.

Publiceringsdatum
2015-06-03

Dina arbetsuppgifter
Som enhetschef för utredningsenheten för äldre och personer med funktionsnedsättning ansvarar du för att leda och styra verksamheten utifrån gällande lagstiftning och rättssäkerhet. I ditt uppdrag ingår att utifrån politiska beslut vara drivande i verksamhetens utveckling samt att genom din goda ledning bidra till att verksamheten utvecklas i linje med Flens kommuns mål och visioner.

Du har direkt personalansvar och arbetsmiljöansvar för 11 medarbetare, samt budgetansvar. Du ingår i Avdelningen för myndighetsutövnings ledningsgrupp. Inom enheten för äldre och personer med funktionsnedsättning ingår myndighetsutövning enligt SoL, LSS, bostadsanpassning, färdtjänst, riksfärdtjänst och avgiftshandläggning.

Vi vill att du aktivt följer utvecklingen inom området, omsätter ny kunskap och skapar en enhet som ligger i framkant när det gäller myndighetsutövning, där medborgaren står i fokus och tillgängligheten är hög. Rollen innebär också att du arbetar med frågor kring lagstiftning, myndighetsutövning och utvecklingsbehov för att dina medarbetare ska kunna utföra sina uppdrag på bästa sätt.

Kompetens
Vi söker dig som för uppdraget har en relevant universitets- eller högskoleutbildning, minst tre år där socialrätt ingår. God dokumenterad erfarenhet av och förståelse för politiskt styrd verksamhet. Erfarenhet av chefsuppdrag och myndighetsutövning gärna inom området äldre och personer med funktionsnedsättning. För att bli framgångsrik i uppdraget krävs att du är en i grunden utvecklingsorienterad, kvalitetsmedveten och initiativtagande person. Du är strukturerad, kommunikativ och analytisk med god organisations- och samarbetsförmåga.

Som ledare har du förmåga att leda genom andra, mod att ge mandat och tillåta andra att växa med uppgiften. Ditt ledarskap entusiasmerar och bidra till en organisationskultur som präglas av öppet klimat och god arbetsmiljö. Goda kunskaper inom IT och administration önskvärt. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.

Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun erbjuder subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Tillsvidare med tillträde 150901 eller efter överenskommelse, intervjuer kommer ske löpande.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-24
Välkommen med ansökan märkt: Enhetschef ÄoF
Flens kommun, Sveavägen 1, 642 81 Flen
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@flen.se

Kontakt
Jenny Eriksson, Avdelningschef Myndighetsutövning 0157 - 43 03 91

Facklig kontakt
Nås via kommunens växel 0157-43 00 00

Företag
Flens kommun, Socialförvaltningen

Adress
Flens kommun, Socialförvaltningen
Sveavägen 1
64281 FLEN

Kontorsadress
Flens Kommun

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0157-43 00 00
E-postadress: flenskommun@flen.se

Jobbnummer
2322820

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens kommun, Socialförvaltningen: