Enhetschef till Socialförvaltningen

Enköpings kommun Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Enköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Enköping, Knivsta, Håbo, Strängnäs, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Enköpings kommun Socialförvaltningen i Enköping

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Som anställd hos oss gör du skillnad i vardagen för de som lever och verkar i kommunen, samtidigt som du får chansen att utveckla ditt allra bästa jag.

Att jobba hos oss innebär ett stort ansvar. Du är med och formar framtidens Enköping. Därför behöver du vara kompetent, nyfiken och redo att axla det ansvaret. I gengäld får du engagerade kollegor, chefer som får höga betyg i medarbetarenkäter och stora möjligheter att förverkliga dina goda idéer.

Nu söker vi en enhetschef till Mottagningen på Socialförvaltningen. Mottagningsteamet arbetar med förhandsbedömningar i alla inkommande ärenden samt att fatta beslut om inleda eller inte inleda utredning. De genomför kortare utredningar, bedömer och fattar beslut om akuta insatser, arbetar med rådgivning, vägledning och information såväl internt som externt. I mottagningens arbete ingår också handläggning av våld i nära relationer.

Publiceringsdatum
2014-08-25

Arbetsuppgifter
Som enhetschef för mottagningen har du det totala ansvaret för verksamheten avseende personal, arbetsmiljö, ekonomi samt utvecklingsarbete. Du är en del av socialförvaltningens ledningsgrupp och deltar också i olika styrgrupper. Förvaltningens enheter är delaktiga i utvecklingsprojekt både lokalt i Enköping som på läns och regional nivå. Enheten förväntas ha en nära samverkan med andra aktörer både internt som externt.

Kvalifikationer
Du som söker är socionom eller har en annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av ledande befattning med personalansvar, budget, uppföljning och kvalitetsarbete. Vi ser det som meriterande om du har utbildning i ledarskap och erfarenhet av metoder i riskbedömningar, tex Signs of safety samt god kunskap om handläggning av ärenden inom socialtjänsten. Vi vill gärna att du har erfarenhet av processorienterat arbetssätt, att leda utvecklingsarbete samt att utveckla evidensbaserad praktik. Vi ser det som meriterande om Du har erfarenhet av liknade befattning.

Vi söker Dig som är en trygg och stabil person som kan skilja på det professionella och privata. Du har förmåga att leda och motivera dina medarbetare samt skapa förståelse för uppdraget. Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vi vill att du är utåtriktad och har förmåga att skapa kontakter och underhålla relationer. Du är en ansvarstagande person som kan organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är strategisk och har ett brett perspektiv på frågor.

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-15
Ange följande referens när du ansöker: A414672
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Kántor, Förvaltningschef 0171-62 51 11 elisabeth.kantor@enkoping.se

Facklig kontakt
Anette Vestlin, Vision 0171-62 70 36 anette.vestlin@enkoping.se
Emma Waern, SSR 0171-62 53 99 emma.waern@enkoping.se

Företag
Enköpings kommun Socialförvaltningen

Adress
Enköpings kommun Socialförvaltningen
Kungsgatan 42
74580 ENKÖPING

Kontorsadress
Kungsgatan 69C 74580 Enköping

Jobbnummer
1973662

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Enköpings kommun Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Enköpings kommun Socialförvaltningen: