Enhetschef till Kundcenter, Gemensam servicefunktion i Lund
Region Skåne, Regionservice / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Regionservice i Lund,
Staffanstorp,
Malmö,
Eslöv,
Landskrona eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Gemensam servicefunktion är ett verksamhetsområde inom Regionservice, med uppdrag att leverera tjänster inom områdena ekonomi, HR och kundcenter. Tillsammans är vi ett av Sveriges största Administrativa Service Center med cirka400 medarbetare. Vår målbild är att vi ska göra skillnad och upplevas som en ledande aktör som skapar bästa värde. Våra administrativa processer ska frigöra tid och resurser till Region Skånes kärnverksamhet och därmed nytta för medborgarna i Skåne. Med ett tydligt kundfokus arbetar vi strategiskt med att utveckla vår service och vår organisation. Vi ligger i framkant med digitalisering av arbetssätt och bygger upp kunskap om ny teknik som gör det möjligt att automatisera fler administrativa uppgifter. För oss är det avgörande att kunna attrahera och behålla medarbetare som vill utvecklas i linje med vision och värderingar.
Kundcenter är en del av Gemensam servicefunktion och finns till för att ge våra kunder en enkel och tydlig väg in, så att kunden får möjlighet att vända sig till oss dygnet runt alla dagar om året, för att få hjälp med sina ärenden. Våra kunder är Region Skånes samtliga verksamheter såväl som våra medborgare i regionen. Vårt mål är att säkerställa kvalitet, enhetlighet och effektivitet i kundmötet. Vår verksamhet är under ständig utveckling och vi får kontinuerligt in nya uppdrag, vilket gör att vi fortsätter att växa som område. Idag är vi cirka 110 kollegor som sitter i fräscha lokaler på Medicon Village i Lund.
Publiceringsdatum2022-11-18ArbetsuppgifterÄr du en trygg och engagerad ledare med ett genuint intresse för verksamhetsutveckling som är skicklig på att motivera andra? Motiveras du av att arbeta kundnära och att kunna påverka din roll inom en politiskt styrd organisation? Vill du dessutom utgöra ett viktigt stöd för verksamheten kring det fortsatta utvecklingsarbetet? Då kan tjänsten som enhetschef på Kundcenter vara en unik möjlighet för dig!
Som enhetschef ansvarar du för verksamhet, ekonomi och personal och du arbetar aktivt med att driva och utveckla vårt arbete på kundcenter. Du har ett viktigt uppdrag att tillsammans med områdeschef och övriga enhetschefer arbeta utifrån verksamhetens mål där du driver arbetet med att hantera Kundcenters olika uppdrag utifrån aktuella kommunikationskanaler. För oss är det viktigt att du delar vår ambition om att vara den bästa partnern för vården. Vi ser det som en självklarhet att du delar vår gemensamma värdegrund om att vilja ta ansvar för och ta initiativ till områdets utveckling, samt agerar utifrån kundernas och medarbetarnas bästa.
Du ansvarar för att planera, leda, utveckla samt följa upp verksamheten utifrån uppställda mål. Vidare förmedlar du mål, resultat och direktiv i dialog med medarbetarna samt omsätter dessa i praktiska rutiner och arbetsresultat. Du analyserar utveckling och konsekvenser av fattade beslut samtidigt som du hanterar och tar ställning till skiftade förutsättningar i den operativa verksamheten. Ett viktigt uppdrag för dig som enhetschef är att stimulera och stödja medarbetarna samt ta till vara och utveckla deras kompetens. Verksamheten bedrivs dygnet runt och det förekommer ärenden av akut karaktär som behöver hanteras under dygnets alla timmar.
Du rapporterar till områdeschefen på Kundcenter. Placeringsort för tjänsten är Lund men resor inom Skåne förekommer. Inom tjänsten finns goda chanser till kompetenshöjande insatser med möjlighet att bli insatt i flera spännande utvecklingsprojekt.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant universitets-/högskoleutbildning alternativt annan utbildning och/eller yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare har du erfarenhet av arbete som chef/ledare, gärna med ansvar för verksamhet, personal och budget. Är din erfarenhet från callcenter/supportverksamhet är det meriterande. Vi ser det som en självklarhet att du har god datorvana och därmed arbetar obehindrat i Microsoft Windows och Officepaketet samt har vana av att arbeta inom olika administrativa system.
Som person är du driven, resultatinriktad och strukturerad samt omsätter med enkelhet strategier till konkreta operativa åtgärder. Du kommunicerar mål och uppföljning på ett tydligt sätt. Då verksamheten är dynamisk och vi får nya uppdrag löpande tror vi att du är en person som stimuleras av förändring samt har en hög nivå av flexibilitet i ditt arbete. Du skapar arbetsglädje genom att inspirera, entusiasmera och utveckla dina medarbetare i deras dagliga arbete. Vi ser därför att du trivs med att arbeta nära dina medarbetare i det operativa arbetet genom coachning och feedback. Du är van vid arbete med operativ styrning utifrån tydlig målbild och nyckeltal på individ- och enhetsnivå både utifrån produktionstal och kundnöjdhet.
Som chef inom Region Skåne är det självklart att du delar våra grundläggande värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Du kan i handling omsätta vår värdegrund och därmed agera förebild för dina medarbetare.
Låter detta som en spännande roll för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne.
Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård.
På
http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Skåne, Regionservice
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C109906".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Skåne (org.nr 232100-0255)
Arbetsplats Region Skåne, Regionservice
Kontakt Anna Hasselblad, Rekryterare (vid frågor om rekr
046-275 27 08 Jobbnummer 7184538
Observera att sista ansökningsdag har passerat.