Enhetschef till HVB
Höganäs kommun Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Höganäs,
Bräcke,
Helsingborg,
Ängelholm,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Höganäs kommun Socialförvaltningen i Höganäs Höganäs kommun jobbar efter devisen "från kol till diamant". Det vill säga, vi är bra - men vi vill bli ännu bättre! Vi söker dig som vill jobba i en engagerad kommun med stor framåtanda. Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö i en gemytlig atmosfär.
Vill du vara med och slipa vår diamant?
Socialförvaltningen ansvarar för att ge stöd och service till kommunens invånare samt bevakar olika gruppers rättigheter och skyldigheter enligt gällande lagstiftning. Inriktningen är individuell men också generell och förebyggande.
Socialförvaltningen är indelad i tre områden: LSS, Vård och omsorg samt Individ- och familjeomsorg.
Kommunfullmäktige fattade den 15 december 2016, beslut om att bolagisera delar av socialnämndens verksamheter. Bolaget, Höganäs Omsorg AB, kommer att vara ett helägt kommunalt bolag.
Verksamhetsövergång till bolaget sker successivt med start den 3 april 2017 där Hem för vård eller boende, HVB, är med i första etappen.
Publiceringsdatum2017-02-20ArbetsuppgifterHöganäs HVB, hem för vård eller boende, för ensamkommande flyktingungdomar har som mål att skapa en trygg miljö som stimulerar till utveckling, självständighet och en god integration i det svenska samhället.
Det är viktigt att varje ungdom känner sig sedd och får stöd utifrån sina förutsättningar och behov. Vi arbetar utifrån ett salutogent perspektiv och använder oss av BBIC - Barns behov i centrum.
Uppdraget innebär operativt ansvar för verksamhet, du ska leda, följa upp och utveckla arbetet inom området samt ansvara för ekonomi, arbetsmiljö och personal.
KvalifikationerDin utbildningsbakgrund måste stämma överens med IVO:s (Inspektionen för Vård och Omsorg) bedömning av föreståndare för HVB-hem. Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning där inriktningen är beteendevetenskaplig, såsom socionom, pedagog eller annan beteendevetenskaplig utbildning. Du har även tidigare erfarenhet av målgruppen och verksamhetsområdet samt dokumenterad kunskap inom relevant lagstiftning och ledarskap. Du har god kännedom om ungdomars utveckling och behov.
Vi söker dig som har goda ledaregenskaper och som både kan arbeta självständigt och samarbeta över gränser. Du är en god lyssnare och kan skapa förutsättningar för bra prestationer och du är bra på problemlösning. Du är nytänkande och kan engagera dina medarbetare för att skapa ett bra arbetsklimat. Att arbeta entreprenöriellt i ett kommunalägt bolag ser du som en spännande möjlighet.
Vi söker dig som har stort kundfokus och en utpräglad förmåga att hantera relationer på ett professionellt, lösningsfokuserat och positiv sätt. Prestigelöshet och samarbetsförmåga är andra viktiga egenskaper.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2017-06-01 , upphör: 2018-05-31 Föräldraledighetsvikariat med möjlighet till förlängning.
ErsättningMånadslön Ange gärna löneanspråk.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-17
Ange följande referens när du ansöker: A655414
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMonica Fallesen 042-337163
FöretagHöganäs kommun Socialförvaltningen
AdressHöganäs kommun Socialförvaltningen
Centralgatan 20
26382 HÖGANÄS
KontorsadressCentralgatan 20 26382 Höganäs
Jobbnummer 3330879
Observera att sista ansökningsdag har passerat.