Enhetschef på korttidshem inom LSS
Ei Care AB / Vårdarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ei Care AB i Stockholm Är du trött på stora byråkratiska organisationer där ekonomi står i fokus framför människan? Är det svårt att göra din röst hörd på din nuvarande arbetsplats? Då kanske det är dags för dig att börja arbeta hos oss!
EI Care är ett nytänkande företag inom omsorg som vill effektivisera utan att minska bemanningen. Vi lägger tonvikt på emotionell omsorg som vi anser är minst lika viktigt som de praktiska momenten.
EI Care bedriver ett korttidsboende i Sköndal söder om centrala Stockholm samt en ledsagning-/avlösningsverksamhet med kontor i Slussen. Målgruppen för båda verksamheterna är utvecklingsstörning och autism. Företaget som är relativt litet står inför en expansionsfas. Inom ett år ska ytterligare en verksamhet startas upp och på längre sikt är målsättningen att bli ett stort omsorgsföretag.
Trots att vi är ett litet företag har vi tagit fram egna webbaserade system för internkommunikation och dokumentation. Vi utvecklar även våra egna rutiner för allt ifrån schemaläggning och lönesättning till kvalitetsledning och pedagogik.
Du som börjar arbeta hos oss kommer att ha en betydande roll i denna roliga utveckling och dina idéer kommer att uppmärksammas. Du kommer att vara enhetschef för vårt korttidshem och stå på tillståndsbeviset. Det är därför viktigt att du uppfyller de krav som IVO ställer. Om du är intresserad av att arbeta direkt med brukarna, t.ex. en dag per vecka, är vi mycket positiva till det.
Du måste vara utbildad socionom eller ha likvärdig högskoleexamen samt minst tre års erfarenhet inom branschen. Du bör även ha någon slags ledarskapsutbildning samt erfarenhet av arbetsledning. Din ambition bör vara att arbeta kvar på företaget i minst fem år. Vi vill endast att du som är motiverad och ser detta som en unik möjlighet söker tjänsten. Du ska lämna in minst två referenser som vi kommer att ringa upp inför en eventuell intervju.
Publiceringsdatum2016-09-09Dina arbetsuppgifter• Samordna arbetsplatsträffar och handledning med extern handledare
• Samordna möten med vårdnadshavare/god man och biståndshandläggare
• Ansvara för dokumentation och journalföring
• Hantera beställningar och genomförandeplaner i beställarens sociala system
• Schemaläggning av personal och eventuellt brukare
• Vikariehantering under kontorstid
• Rekrytering, anställningsintervjuer, introduktioner och anställningsavtal
• Löne- och medarbetarsamtal
• Kompetensutvecklingsplaner
• Samordna skyddsrond och enkätundersökning om psykosocial arbetsmiljö
• Hantera synpunkter, klagomål och anmälningar
• Riskbedömningar och åtgärdsplaner
• Delaktig vid avtalsuppföljningar och myndighetstillsyner
Anställningen påbörjas mellan november 2016 - januari 2017. Vi tillämpar alltid fast lönesättning utifrån vår lönetrappa samt 6 månaders provanställning. Lönen kommer att ligga mellan 32 000 - 34 000 kr beroende på din tidigare erfarenhet.
Ansök via länken:
http://youcru.it/Sc7lHPVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duCV, personligt brev och två referenser är obligatoriskt.
Ansök i via länken:
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan skickas till e-postadress:
stefan@eicare.seKontaktStefan Ström
stefan@eicare.seFöretagEI CARE AB
AdressEI CARE AB
Hornsgatan 15, 5tr, Nutidshuset
12864 SKÖNDAL
KontorsadressHornsgatan 15, 5tr, Nutidshuset
Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3039172
Observera att sista ansökningsdag har passerat.