Enhetschef myndighetsenheten etablering
Kristianstads kommun / Sjukvårdschefsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Verksamhetsområdet ensamkommande barn befinner sig i ett stort och spännande förändringsarbete.
Ett tydligt, strukturerat och processbaserat arbetssätt med fokus på etablering håller på att införas, verksamhetsområdets uppdrag är "Att etablera ungdomen innan 21 års ålder".
Vi lämnar ett traditionellt socialtjänstperspektiv för ett nytt och, vad vi tycker, mer tidsenligt etableringsperspektiv. Vårt förhållningssätt är att våra ungdomar är aktuella hos oss för att de kommit till Sverige utan vårdnadshavare, de har kommit till Sverige för att skapa sig en framtid här och det ska vi stötta dem i genom att arbeta för etablering, det vill säga att ungdomarna ska ha egen bostad och självförsörjning genom arbete eller studier.
Publiceringsdatum2017-07-25Dina arbetsuppgifterSom enhetschef har du personal-, verksamhets-, utvecklings-, budget- och arbetsmiljöansvar för myndighetsenheten med ca 20 medarbetare, teamledare, handläggare och assistenter. I din roll ingår att föredra ärende inför myndighetsutskott, förvaltnings- och kammarrätt. Du ansvarar för att verksamheten följer gällande lagstiftning och andra styrdokument och står för specialistkunskap inom verksamhetsområdets myndighetsutövning. Vidare ansvarar du för att rutiner och riktlinjer finns och ärendehandleder handläggarna vid teamledarens frånvaro.
Kvalifikationer
Du som söker är socionom eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att organisera och leda samt av arbete i en politiskt styrd organisation. Vidare har du erfarenhet av myndighetsutövning inom individ- och familjeomsorgen och erfarenhet att inom området tolka rättsregler och lagtext och använda dessa i det dagliga arbetet. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift och är van vid att leverera skriftliga underlag av hög kvalitet samt har goda kunskaper i Office-paketet. Arbetet kräver erfarenhet av att kartlägga processer och arbeta med förbättringsarbete och arbete med mätbara och synliga effekter.
Vi ser gärna att du har arbetat med att ta fram riktlinjer eller handledningsmaterial för myndighetsutövande personal inom socialtjänst. Kunskap i programmen Procapita, Proceedo, Heroma och Adato är meriterande.
Som person trivs du med att arbeta i ständig förändring och innehar förmågan att snabbt ställa om och omprioritera samt arbeta med flera uppgifter samtidigt. Du är trygg och strukturerad och har förmåga att skapa en god arbetsmiljö. En samarbetsinriktad och relationsskapande lagspelare med stor förmåga att arbeta självständigt. Vidare är du uppgiftsorienterad med god självkännedom och reflektionsförmåga, du är positiv och lösningsfokuserad.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100% med placering på myndighetsenheten ensamkommande barn. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Om du erbjuds anställning ska du visa upp ett registerutdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2013:852 Socialtjänstlagen som gäller för de som i sitt arbete direkt och regelbundet kommer i kontakt med barn.
Sista ansökningsdag 2017-08-11. Intervjuer kommer att ske fortlöpande.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ann-Christin Bjerrehus, verksamhetschef på tfn 044-13 62 91.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-11
Ange följande referens när du ansöker: AOV-2017/707
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Christin Bjerrehus, verksamhetschef 044-13 62 91
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad
KontorsadressVästra storgatan 12
Jobbnummer 3615020
Observera att sista ansökningsdag har passerat.