Enhetschef med processansvar, Barn och ungdomsverksamheten och L
Örebro kommun / Sjukvårdschefsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Vi söker dig som vill ha en ledande roll i en innovativ och föränderlig miljö där du jobbar proaktivt och förväntas sätta din egen prägel på verksamheten. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du medverkar i utvecklingen av förvaltningen med medborgaren i fokus. Hos oss har du möjlighet att driva och utveckla arbetet och vi kommer värdesätta dina tankar och idéer.
Om uppdraget
Som enhetschef med processansvar leder du ett antal biträdande enhetschefer och ansvarar för att ge dem stöd och handledning i deras arbete. Du jobbar strategiskt och proaktivt för att säkerställa kvaliteten för kommunens medborgare. Till ditt stöd i arbetet har du en grupp kollegor och en verksamhetschef. Du är en del av verksamhetsområdets ledningsgrupp och du driver det strategiska arbetet tillsammans med andra enhetschefer. Du är ansvarig för kvaliteten i verksamheterna och svarar för denna vid t.ex. inspektioner från IVO eller vid komplicerade ärenden. Du håller dig uppdaterad inom området och har ett intresse för forskning och utveckling.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du förväntas:
• Bidra till utveckling genom att positivt och modigt prova nya förslag.
• Samverka med fackliga organisationer och andra samarbetspartners.
• Presentera verksamhetsinformation till nämnd och andra berörda.
• Upprätta budget och svara för prognoser och uppföljning.
• Bidra till verksamhets strategiska och praktiska utveckling.
• Svara för verksamhetens kvalitet vid t.ex. IVO inspektioner.
• Förbättra verksamheterna med servicemottagarnas upplevelser och behov i fokus.
• Bidra till förvaltningens utveckling genom att utveckla verksamheten till en processorienterad organisation.
• Stötta kollegor.
Du ska också ge stöd till biträdande enhetschefer i:
• Komplicerade ärenden
• Verksamhetsplanering
• Budget och uppföljning
• Lönesättning
Publiceringsdatum2016-06-21Kompetenser• Akademisk examen inom samhälls- och beteendevetenskapliga ämnen 180 hp.
• Erfarenhet av arbete inom verksamhetsområdet (LSS, SoL och HSL).
• Chefserfarenhet (minst 3 år) med personal, ekonomi och verksamhetsansvar.
Det är viktigt att du är resultatorienterad och initiativtagande med ett strategiskt och brett perspektiv på frågorna. Du har en god kommunikationsförmåga och en vana att på strategisk nivå presentera förslag och planer. Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Som person är du trygg, har självinsikt och mod att agera efter din egen övertygelse. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• Erfarenhet från liknande verksamheter.
Anställningens omfattning
Tillsvidareanställning, 100%, Tillträde enligt överenskommelse, 1 plats.
Facklig information
Vision: 019-211193
SACO: 019-214830
Kommunal: 010-4429260
Så ansöker duÖrebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är 2016-06-27.
Ref.nr: Nf 283/2016
Välkommen med din ansökan!
Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Lundell, Verksamhetschef 0703825293
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro
KontorsadressBox 30060
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2916260
Observera att sista ansökningsdag har passerat.