Enhetschef, Kommunikationsenheten
Konsumentverket / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Konsumentverket i Karlstad,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Kommunikationsenheten är en enhet inom Avdelningen för konsumentstöd där bland annat upplysningstjänsterna Hallå konsument och Konsument Europa ingår liksom stöd till kommunernas konsumentverksamhet. Kommunikationsenheten ansvarar för myndighetens externa och interna kommunikation och består av ca 15 medarbetare som bland annat arbetar med mediekontakter, andra utåtriktade insatser, innehåll och utveckling av vår vägledning och våra digitala kanaler. Enheten är också ett viktigt kommunikativt stöd till hela myndighetens arbete för att nå uppsatta mål.
Om jobbet
Som enhetschef leder du kommunikationsenhetens arbete och utvecklar verksamhet och arbetssätt tillsammans med medarbetarna. Du coachar och inspirerar dina medarbetare för att ni tillsammans ska skapa målgruppsanpassade, innovativa och relevanta kommunikationslösningar. Du ansvarar för att myndighetens olika verksamhetsdelar får kommunikativt stöd och att insatser samordnas. Du har fullt personal-, resultat- och budgetansvar. Som enhetschef är du direkt underställd avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp.
Din profil
Du har gedigen erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete, gärna både inom offentlig och privat sektor. Du har en akademisk utbildning inom området och har tidigare arbetat som chef eller i en kvalificerad ledarroll. En viktig del av uppdraget handlar om att tillsammans med andra enheter utveckla Konsumentverkets vägledning till konsumenter. Erfarenhet från sådan verksamhet och utveckling av digitala tjänster är därför meriterande. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Som ledare är du trygg, tydlig och kommunikativ. Du är engagerad, drivande och strukturerad. Du arbetar strategiskt och långsiktigt men trivs i en operativ och kreativ miljö. Många interna och externa kontaktytor kräver att din samarbets- och samverkansförmåga är mycket god. Du vågar pröva nya vägar och du gör det med helhetssyn på verksamheten och fokus på uppdrag och resultat. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke.
Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.
Anställningen
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse. Din arbetsplats är i Karlstad.
Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av avdelningschef Mia Ohlsson. Fackliga representanter är Torbjörn Noaksson för ST-Konsument och Lena Bergman Boqvist för Saco-S föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.
Så här ansöker du
Du söker tjänsten i vårt rekryteringsverktyg. Det är viktigt att du i ditt personliga brev anger dnr. 2018/231.
Senast den 16 mars 2018 vill vi ha din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Publiceringsdatum2018-02-26ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-16
Ange följande referens när du ansöker: Dnr. 2018/231
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMia Ohlsson 0771 - 42 33 00
FöretagKonsumentverket
AdressKonsumentverket
Box 48
65102 KARLSTAD
KontorsadressBox 48
Jobbnummer 3986164
Observera att sista ansökningsdag har passerat.