Enhetschef IT Kundservice

Örebro kommun / Chefsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Ref.nr: Tn 1276/2014

Örebro är Sveriges sjunde största kommun och har cirka 140 000 invånare med 150 olika nationaliteter. Örebro kommun är utsedd till Sveriges Kvalitetskommun 2013. Hos oss i Örebro kommun har du chansen att få ett av Sveriges viktigaste chefsjobb!

Tekniska förvaltningen har idag cirka 450 medarbetare. Vårt uppdrag är att ge Örebroarna en god kommunalteknisk service. Miljöhänsyn, god ekonomi och kvalitet är grundstenar i vår verksamhet. Vi ansvarar även för gator, vägar, trafik, torg, parker, avfall, kommunens fordon samt vatten och avlopp. Vi ansvarar även utveckling, förvaltning, drift och support av kommunens IT-system.

Örebro kommun ligger i framkanten av att med hjälp av IT utveckla medborgartjänster och verksamheter. En viktig del i detta arbete utförs av IT-avdelningen som består av dryga 90 kvalificerade medarbetare organiserad i fyra enheter - Infrastruktur, Kundservice, Förvaltning och Utveckling. Vi kombinerar kunskap om informationsteknologi och kunskap om kommunal verksamhet. Vi formerar oss för att stödja kommunens verksamheter i en organisation med hög servicenivå och ett nära samarbete med våra kunder. Vill du anta utmaningen och dela resan med oss?

Om uppdraget
Som enhetschef har du personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar. Hos oss leder du och utvecklar ditt ansvarsområde mot uppsatta mål genom att vara tydlig och ett inspirerande föredöme. Du främjar dina medarbetares utveckling och skapar de bästa möjligheterna för medarbetarna att ta ett eget ansvar. Du företräder kommunen som arbetsgivare, samverkar och följer lagar och riktlinjer. Du ansvarar för kommunens interna IT-support som består av ca 30 medarbetare fördelade på en supportgrupp och en grupp servicetekniker. .
I din chefsroll leder du enhetens arbete så att kunder och beställare får kostnadseffektiva och väl fungerande lösningar mot ställda behov. Du ansvarar för att uppdrag och åtaganden från avdelningen levereras enligt uppgjorda planer och överenskommelser. Du medverkar vid kundmöten, hanterar leverantörskontakter och bevakar omvärlden för ditt aktuella ansvarsområde.

Du medverkar i utveckling och styrning av hela IT-avdelningen genom deltagande i dess ledningsgrupp. Som Kundservicechef rapporterar du direkt till IT-chefen.

Örebro kommuns ledarskap utgår från vår ledarplattform där förväntningarna på dig som chef tydliggörs utifrån tre delar; säker chef, initiativrik utvecklare och klar ledare. Som chef i vår verksamhet erhåller du kontinuerlig kompetensutveckling och får möjlighet att medverka i utvecklingen av IT Kundservice med medborgaren i fokus.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Ansvar för den dagliga verksamheten inom Kundserviceenheten
• Budget- och resultatansvar
• Personalansvar och ansvar för utveckling av personal och verksamhet
• Säkerställer att leveranser sker enligt uppgjorda avtal
• Arbetsmiljö- och kvalitetsansvar
• Ansvar för informationsflödet till medarbetarna
• Förändrings- och förbättringsarbete

Publiceringsdatum
2014-04-01

Kompetenser
• Högskoleutbildning inom IT-området eller motsvarande kompetens erhållen genom kvalificerad yrkesutbildning eller adekvat yrkeserfarenhet
• Flerårig chefserfarenhet från kvalificerat IT-arbete, gärna inom IT support eller kundtjänstverksamhet.
• Förmåga att presentera och förankra förslag och strategier
• Förmåga att uttrycka sig, både verbalt och skriftligt, på svenska och engelska
• B-körkort

Som ledare är du kommunikativ med förmåga att uppmuntra och inspirera. Du bjuder in till dialog för att skapa delaktighet och uppmuntrar till ett arbetsklimat präglat av kreativitet och innovativa lösningar. Som person är du trygg, har självinsikt och mod att agera efter din egen övertygelse. En förutsättning är att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande
• Erfarenhet av IT-support/callcenter eller kundtjänstverksamhet
• Erfarenhet av processramverk inom området, ex ITIL.
• Bred erfarenhet av lösningar, tekniker och metoder inom IT-området
Anställningens omfattning
Tillsvidare, heltid, tillträde snarast.

Facklig information
Vision, Pia Byhlin, 019-21 14 87
SACO, Mats Nyqvist, 019-21 45 83
Kommunal, Per-Olof Gustafsson 019-21 12 03

Så ansöker du
Örebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är 2014

Välkommen med din ansökan!

Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marcus Cederberg, IT-chef 019-214592

Företag
Örebro Kommun

Adress
Örebro Kommun
Box 30000
70135 Örebro

Jobbnummer
1826122

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: