Enhetschef inom hemsjukvården

Borås kommun / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borås kommun i Borås

Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 50 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.

Enheten för kommunal hälso- och sjukvård ansvarar för hemsjukvård inom områdena funktionshinder och socialpsykiatri.

Vill du jobba på en arbetsplats med optimism och framåtanda. Där saker och ting händer och där du som chef kan trivas, utvecklas och vara med och påverka? Då är Sociala omsorgsförvaltningen något för dig. Du kommer arbeta med en närvarande chef i nya fräscha lokaler i Borås centrum där du sitter nära dina medarbetare och får förutsättningar att tillsammans med din chefskollega utöva ett närvarande ledarskap.

Ditt uppdrag som chef blir att ansvara för systematiskt kvalitetsarbete för att säkerställa god och säker vård för patienterna samt att bedriva utvecklingsarbete av enhetens arbete. Rollen som enhetschef kommer innebära mycket samverkan och samarbete med andra enheter, förvaltningar och myndigheter, såväl internt som externt.

Du har arbetsmiljö-, personal- och budgetansvar, du kommer vara chef för enhetens 30 medarbetare som är sjuksköterskor, distrikt/psykiatrisjuksköterskor samt sjuksköterskeassistenter. Du kommer att ingå i en ledningsgrupp med verksamhetschef som din närmsta chef.

Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Det är meriterande om du har erfarenhet från- och goda kunskaper inom funktionshinder och /eller socialpsykiatriområdet, samt tidigare erfarenhet av chefskap. I rollen ser vi ditt ledarskap som en nyckelegenskap, både avseende erfarenhet och personlighet. För dina medarbetare är du en förtroende- och trygghetsskapande chef som samtidigt kan vara tydlig. För dig är det självklart att verka i en linjeorganisation och verkställa samt följa upp politiskt fattade beslut. Du behöver ha en positiv människosyn med förmåga att entusiasmera och utveckla andra så att uppsatta mål nås. Eftersom rollen innebär mycket samverkan såväl internt som externt ser vi det som självklarhet att du är duktig på att skapa och upprätthålla goda relationer med dina samarbetspartner. Körkort är ett krav.

Vi erbjuder dig möjlighet till utökade semesterdagar genom semesterväxling, samt ett förmånligt flex-avtal som gör att du kan förena arbete med privatliv. Du får tillgång till friskvårdsbidrag och till fria bad i Borås Stads badanläggningar, förmånscykel och olika aktiviteter som personalföreningen Merkraft ordnar. Hos oss får du ett arbete som ger mycket tillbaka då det du gör i ditt dagliga arbete förändrar många människors liv till det bättre.
Läs mer om Borås Stads personalförmåner

Borås Stad investerar i sina chefer och för att ytterligare stärka ditt ledarskap kommer du ingå i Borås Stads gedigna ledarutvecklingsprogram. Du kommer även att medverka och vara aktiv i flera olika chefsforum, inom förvaltningen och inom Borås Stad.

Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Borås Stad har upphandlade avtal.

Ersättning
Lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "30:2023:27".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Borås kommun (org.nr 212000-1561)

Arbetsplats
Borås Stad

Kontakt
verksamhetschef
Susanne Sprigg
033-35 77 33

Jobbnummer
7502842

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borås kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås kommun: