Enhetschef Familjehemscentrum
Umeå kommun / Sjukvårdschefsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Umeå kommun i Umeå,
Vindeln eller i
hela Sverige Enhetschef Familjehemscentrum , Individ- och familjeomsorg Unga
TVU:2015:81
Individ- och familjeomsorgen är en verksamhet i omdaning och utveckling med målet är att ge barn och föräldrar rätt insatser, i rätt tid och i nära samverkan med andra.
För att veta att vi gör rätt saker på rätt sätt arbetar vi kontinuerligt med uppföljning och utvärdering och uppbyggandet av ett kvalitetsledningssystem.
Vi söker nu dig som med engagemang tillsammans med övriga medarbetare är intresserad av att leda och utveckla det sociala arbetet med barn och föräldrar i Umeå enligt de uppsatta målen.
Anställningsform
Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde from 2015-05-01 eller enligt överenskommelse.
Publiceringsdatum2015-03-12Dina arbetsuppgifterFamiljehemscentrum är ett samarbete mellan Umeåregionens sex kommuner (Vännäs, Robertsfors, Vindeln, Bjurholm, Nordmaling och Umeå) kring rekrytering, utredning, utbildning och matchning av familjehem. Familjehemscentrum tillhandahåller också förstärkt familjehemsvård och tar fram förslag på lämpliga HVB-hem.
Enheten ansvarar också för rekrytering, utbildning och matchning av kontaktfamiljer och stödfamiljer, samt stöd och handledning till de familjehem som anlitats av Umeå kommun.
Vid enheten arbetar 13 medarbetare. Som enhetschef har du personal, ekonomi och verksamhetsansvar med ansvar för att leda och utveckla verksamheten mot uppsatta mål. Du har ett nära samarbete med såväl enhetschefer som medarbetare på Placeringsgruppen och Utredningsenheten och deras motsvarighet i regionkommunerna. Ditt huvuduppdrag är att utveckla familjehemsvården så att den håller hög kvalitet. En stor utmaning handlar om att öka tillgången på familjehem.
KvalifikationerDu har socionomutbildning, eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har flerårig erfarenhet från arbete med social barnavård. Du har ledarerfarenhet omfattande personal, ekonomi och verksamhetsansvar, samt vana av att leda utvecklingsarbete.
Vi söker dig som kan företräda kommunen på ett förtroendeingivande och positivt sätt. Du sätter medborgarnyttan i fokus och för en ständig dialog med dina medarbetare om mål och planer så att de förstår sin roll och betydelse för helheten. Det är också viktigt att du står för gemensamma värderingar och är en förebild i vardagen som visar att ord är lika med handling. Du uppmuntrar dina medarbetare till nyfikenhet, kreativitet och samverkan och synliggör såväl den enskilde medarbetaren som arbetslaget.
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.
Umeå kommun gör inför varje rekrytering ett aktivt val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd. Vi kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd. Vi ber om respekt för detta.
Välkommen med din ansökan. Umeå kommun arbetar med E-rekrytering. Vi vill därför att du gör din ansökan på Umeå kommuns hemsida
www.umea.se/jobb .
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med vår support, 090-16 10 99.
Övriga upplysningar
Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-31
Umeå kommun arbetar med e-rekrytering. Vi vill att du gör din ansökan på
Klicka på denna länk för att göra din ansökan .
Ange följande referens när du ansöker: TVU:2015:81
KontaktNanna Forsgren, verksamhetschef 070-677 29 00
Facklig kontaktP-O Backlund, SACO 16 19 68
Vision Umeå avdelningen 090-16 18 86
FöretagUmeå kommun
AdressUmeå kommun
90184 UMEÅ
KontorsadressSKOLG 31 A
UMEÅ
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 090-16 10 99
E-postadress:
jobb@umea.se Jobbnummer 2202290
Observera att sista ansökningsdag har passerat.