Enhetschef administration och 1:e Socialsekreterare 50/50
Göteborg, SDF Centrum / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborg, SDF Centrum i Göteborg CENTRUM är en av tio stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Stadsdelen Centrum omfattar områdena Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, Heden, Inom Vallgraven, Stampen samt Gårda. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar tillsammans för att erbjuda allt från förskola till äldreomsorg för Centrums 59 000 invånare. Målet är ett bra liv för alla människor i Centrum.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bland våra medarbetare tillför verksamheten.
I vårt arbete utgår vi från Göteborgs stads fyra förhållningssätt:
• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt
Publiceringsdatum2015-09-24ArbetsuppgifterSom administrativ enhetschef är du chef för administratörerna inom Äldreomsorgens sektor, vilka arbetar med avgiftshandläggning, lönehantering, ekonomifunktion, akthantering, registrering m m. I din roll som chef ansvarar du för att styra, leda, samordna och säkerställa förvaltningens administrativa processer. Du är ett sakkunnigt stöd inom det administrativa området. Du kommer att vara underställd förvaltningens områdeschef inom myndighetsutövning och ansvarar tillsammans med denna för planering, ledning, utveckling och styrning av det administrativa arbetet inom sektorn. Därtill säkerställa att sektorns IT-system förvaltas.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för medarbetarnas dagliga arbete och vara en nära operativ chef. Som administrativ enhetschef kommer du att ha personal, ekonomi och arbetsmiljöansvar för en arbetsgrupp på cirka 10 personer.
Som 1:e socialsekreterare kommer du att leda och fördela arbetet vid enheten samt vid behov stödja och vägleda handläggarna i utredningsarbete och bedömningar. 1:e socialsekreterare förväntas ha hög tillgänglighet och stötta medarbetarna i det dagliga arbetet. För att trivas hos oss måste du se samverkan som en viktig del i arbetet och samverkan sker såväl internt som externt. Vi är i en utvecklingsfas där vi arbetar aktivt med kvalitetssäkring och metodutveckling bl.a. rambeslut och kommande Äbic. Viktigt är att skapa engagemang och delaktighet tillsammans med övriga medarbetare, cirka 18 personer.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen, vidare måste du ha kunskap och erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten och erfarenhet av administration samt administrativa processer.
• Du har god ledarskapsförmåga och erfarenhet från arbetsledning
• Som ledare tar du hänsyn till hela verksamhetens bästa genom ett operativt arbetssätt
• Du ska kunna arbeta lösningsfokuserat
• Som person är du trygg, stabil och flexibel
• Du har en analytisk förmåga och kan kommunicera och dokumentera på ett tydligt sätt
• Du bör vara skicklig på att prioritera och skall fungera som sakkunnig inom området
• Du skall kunna vara föredragande i stadsdelens arbetsutskott
• Du ska ha god förmåga till engagemang och vara kreativ. Dessutom måste du kunna ta stort ansvar för ditt eget arbete
• Erfarenhet och kunskap av arbete med personer över 65 år är ett krav och vi lägger vikt vid personlig lämplighet
Detta är en nyinrättad tjänst.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-08
Ange följande referens när du ansöker: A503345
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElisabeth Hindelius, Områdeschef 031-365 78 20
elisabeth.hindelius@centrum.goteborg.seFacklig kontaktKatarina Åkermo, Vision 031-365 70 59
Maja Ljutic Loberg, Akademikerförbundet SSR 031-368 57 53
FöretagGöteborg, SDF Centrum
AdressGöteborg, SDF Centrum
Box 5293
40225 Göteborg
KontorsadressEngelbrektsgatan 71
Jobbnummer 2446607
Observera att sista ansökningsdag har passerat.