Enhetschef

Västra Götalandsregionen - Sekretariat / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen - Sekretariat i Kungälv

Västra Götalandsregionen
Kungälvs sjukhus är en del av Västra Götalandsregionen, ett hälsofrämjande akutsjukhus med högsta kvalitet som befinner sig i en stark utvecklingsfas.
Vi har 200 vårdplatser och ca 1 400 anställda. Sjukhuset har akut och planerad verksamhet inom kirurgi/urologi/ortopedi, invärtesmedicin, geriatrik och rehabilitering samt psykiatri.

Publiceringsdatum
2011-04-01

Beskrivning
Medicinkliniken innefattar två vårdavdelningar, medicinmottagning och sekretariat. Förutom internmedicin bedrivs även kardiologi, diabetologi, endokrinologi, lungmedicin, hematologi, infektion och gastroenterologi.
Sekreterargruppen består av 11 sekreterare som är engagerade i IT, process- och kvalitetsfrågor utöver journaldokumentation och ekonomirelaterade datasystem. Melior/ Elvis/ Surf och Cognos är några av systemen och diagnosregistrering, remisshantering, barcodning och tidbokning är några andra av arbetsuppgifterna för sekreterarna. Utvecklingsarbeten pågår där sekreteraren integreras inom olika team.

Dina arbetsuppgifter
Till sekretariatet söver vi nu en enhetschef för läkarsekreterare och kanslister. Som enhetschef har du till uppgift att leda och utveckla enhetens arbete. I updraget ingår personal-, arbetsmiljö- och ekonomiskt ansvar. Du kommer att vara delaktig i att vidareutveckla processer och rutiner. Som enhetschef är du direkt underställd verksamhetschefen och ingår i klinikens ledningsgrupp. I arbetsuppgifterna ingår även att vara verksamhetsstöd till verksamhetschefen, vilket innebär arbete med personalsysstemet Heroma, fakturahantering i fakturaportalen samt diarieföring av klinikens handlingar.
Uppdraget som enhetschef är tidsbegränsat till tre år, med möjlighet till förlängning. Du har en grundanställning som läkarsekreterare eller annan profession.

Kvalifikationer
Vårddokumentationsutbildning eller annan administrativ utbildning som tillsammans med yrkeserfarenhet bedöms som likvärdig. Kunskaper i det personaladministrativa systemet Heroma, samt kännedom om Melior och Elvis är meriterande.
Du bör vara flexibel, lyhörd och ha god organisations- och samarbetsförmåga samt ha intresse för ekonomisk planering.Du skall ha förmåga att ta tillvarata medarbetarnas kunskaper och efrarenheter samt att kunna utveckla verksamheten.
Stor vikt lägges vid personlig lämplighet. 
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Läs om våra gemensamma värderingar och vår personalvision här: http://www.vgregion.se/PV2021

Arbetstider och omfattning
Heltid 40 timmar/vecka

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-15
Ange följande referens när du ansöker: 2011/544
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Verksamhetschef Valdemar Erling, 0303-980 00(vxl)
Personalspecialist Ann Claesson, 0303-980 42

Facklig kontakt
SKTF, Ingela Klock, 0303-985 29

Företag
Västra Götalandsregionen - Sekretariat

Adress
Västra Götalandsregionen - Sekretariat
Lasarettsgatan 1
44283 Kungälvs

Jobbnummer
891684

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västra Götalandsregionen - Sekretariat

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västra Götalandsregionen - Sekretariat: