Engagerad Service Desk-Tekniker sökes till ledande bilserviceked

Dreamwork Scandinavia AB / Supportteknikerjobb / Malmö
2019-12-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Engagerad Service Desk-Tekniker sökes till ledande bilserviceked" (publicerad 2020-03-27) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Malmö, Lomma, Staffanstorp, Vellinge, Lund eller i hela Sverige

Kort om tjänsten

Är du en lagspelare som vill bli en del av Sveriges främsta Helpdesk? Brinner du för IT, service och teknik?

Just nu söker vi dig som vill arbeta som servicedeskpersonal i företagets Helpdesk i Malmö. Du supportar medarbetare och partners som ringer/mailar in vid behov av hjälp med IT-problem.

Publiceringsdatum
2019-12-09

Arbetsuppgifter
• I servicedesk hantera ärenden, incidenter, serviceförfrågan och systemlarm.
• För snabb problemlösning samverka med Third Line Support.
• Vid hög belastning, understödja andra avdelningar.
• Parallellt med det vanliga Helpdeskarbetet och i mån av tid, driver du diverse driftprojekt och arbetar för att informera och utbilda användarna att snabbt kunna hjälpa sig själva.

Om verksamheten

Företaget är en ledande bilservicekedja som erbjuder dig en arbetsplats som;

• Präglas av medarbetare som tar personligt ansvar, som sätter ''laget före jaget''.
• Brinner för att bygga upp en Knowledgebase.
• Utifrån ovanstående verkar effektivt och kostnadsmedvetet, på ett sätt som stödjer företagets affärstänk.

Profil
För att lyckas i rollen krävs att du ska ha god förmåga i ärendehantering.
Du talar tydligt, välformulerat och engagerat. Du har hög servicekänsla och är lösningsorienterad. Du har förmågan att bemöta och hjälpa användarna utifrån deras IT-nivå. I stressade situationer lyckas du att behålla lugnet och fokuserar på rätt saker. Vi värdesätter egenskaper såsom hög drivkraft, ansvarstagande, samarbetsförmåga och lyhördhet. Du drivs av att ständigt förbättra rutiner och att snabbt, effektivt lösa problem. Din personlighet är avgörande för att passa i rollen.

Kvalifikationskrav;

• Minst 2 års erfarenhet av servicedeskarbete eller motsvarande
• Certifierad i ITIL Foundation
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Så ansöker du
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Vefa Andersson, rekryteringskonsult på Dreamwork, via vefa.andersson@dreamwork.se, alternativt telefonnummer 073-518 79 04.

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Dreamwork Scandinavia AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "5227".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Dreamwork Scandinavia AB (org.nr 556695-7600), http://www.dreamwork.se/

Jobbnummer
4993173

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dreamwork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dreamwork Scandinavia AB: