Engagerad receptionist/Office Manager - tillträde omgående!
Proffice Sverige AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Proffice konsulter är specialister. Det är det som har gjort att Proffice är ett av Sveriges största och äldsta bemanningsföretag. Som Profficekonsult har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Du får möjlighet att skaffa dig erfarenhet från olika branscher och företag.
Våra uppdragsgivare ställer höga krav på oss och vi ställer höga krav på våra konsulter. Eftersom du har din dagliga arbetsplats ute hos våra kunder måste du vara skicklig på det du gör, flexibel, självgående och social. Du gillar att ständigt stå inför nya utmaningar och möjligheter. Har du vad som krävs, kan du se fram emot ett stimulerande arbete och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Vi söker till en av våra bemanningar en receptionist med tidigare erfarenhet ifrån yrket. Kunden ligger centalt i Stockholm och verkar inom finansbranschen.
I tjänsten ingår vanligt förekommande arbetsuppgifter såsom besöksmottagning, ta emot telefonsamtal via växel och konferensarrangemang. Arbetstid 08,30-17,30.
• Uppdatering av telefonlistor. Kontakt med telelefonileverantör samt beställning av telefoner inkl mobiltelefoner
• Sköta konferensrummen inklusive hantering och beställning av kaffe och luncher
• Kontakt med leverantörer och beställare av kaffe, frukt, dryck etc.
• Sortering och utdelning av post, paket mm. Boka och skicka bud, hämta försändelser etc på posten
• Löpande dagligt underhåll av lokalerna så att det är funktionellt och ser rent och snyggt ut på allmänna ytor som vid kopiatorerna, kök, pentry, mötesrum, korridorer och gemensamma ytor i stort.
• Påfyllning av papper och kontorsmaterial samt se till att kontorsmaskiner på kontoret fungerar som kopiatorer, fax, skrivare etc.
• Vara de anställda behjälplig med olika administrativa sysslor, beställningar.
• Kontakt med hyresvärden avseende lokalen, felanmälan etc.
• Kontaktperson mot administratörerna på kontoren runt om i världen
• Beställning av vissa trycksaker, samt inköp av kontorsmaterial
• Ansvara för förråd inkl källarförråd.
• Sköta större utskick till kunder och våra kontor runt om i världen
• Rese- och hotellbokningar.
• Hantering av och ansvar för nycklar, passerkort, inbrottslarm och brandlarm med allt det innefattar.
• Ansvara och planera â€?fredagsfikaâ€? kl. 15.00 varje fredag.
• Medverka i planeringen av de olika event som vi har för de anställda som barer, kräftskivor, julfester etc. beställa samt sköta det praktiska tillsammans med ansvarig.
• Övriga administrativa sysslor kan förekomma.
Du har arbetat som receptionist tidigare och vill fortsätta att utvecklas i denna utåtriktade serviceroll. Du har någon form av växelerfarenhet vilket en fördel då du snabbt kan komma in i arbetsuppgifterna.
Du behöver ha goda kunskaper i engelska språket och goda kunskaper i Officepaketet, främst Word och Outlook.
Vi söker dig som har en naturlig fallenhet för att ge mycket god service anpassad till olika situationer och som förstår vikten av att vara ett företags ansikte/röst utåt. Du är självgående och tar egna initiativ samt har ett öga för vad som behöver göras. Du trivs i din yrkesroll och tycker om mötet med människor.
Om du har ovanstående kvalifikationer och är nyfiken på konsultrollen ser vi fram emot att få din ansökan. Tjänsten behöver tillsättas inom kort tid. Urval och intervjuer sker löpande så vi ser fram emot att få din ansökan snarast.
Publiceringsdatum2008-01-10Anställningstyp/arbetstiderTills vidare
Heltid/Deltid
Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-02-29
KontaktLena Norvall Lundin
FöretagProffice Sverige AB
AdressProffice Sverige AB
Jobbnummer 144555
Observera att sista ansökningsdag har passerat.