Engagerad orderadministratör till Swereco Group AB i Stockholm

Manpower Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Ledigt jobb finnes då Swereco Group söker en engagerad orderadministratör till sitt kontor i Stockholm city.

Swereco Group är ett företag som levererar olika typer av hjälpmedel till apotek, kommuner & landsting samt privatpersoner i hela Sverige. Bolaget innefattar idag varumärkena Mabs, Swereco Rehab, Dosett, YesNo & Trix. Swereco Group levererar också avancerad kompression till sjukvården. Företaget har drygt 40 anställda, fördelade på huvudkontor i fräscha lokaler i Stockholm City samt centrallager med egen tillverkning i Lenhovda, Småland.

Publiceringsdatum
2015-09-30

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en person med administrativ erfarenhet till rollen som orderadministratör på vårt kontor i Stockholm city. Du kommer att vara vårt ansikte utåt på vår kundsupportavdelning och vi söker dig som vill hjälpa oss att ge våra kunder ett bemötande i absolut toppklass!

Arbetet som orderadministratör innebär att:

• Registrera kundorder i vårt affärssystem Pyramid. Dessa kommer främst in via telefon, mail, vårt onlinesystem samt fax.
• Kundsupport via inkommande samtal och mail gällande produktfrågor, lagda order och fakturor.
• Sätta ihop statistik och sköta fakturering.
• Viss direktkontakt med utländska leverantörer.
• Hantera viss reklamation.
• Viss avtalshantering; statistik, prisjustering, enklare formler i Excel.
• Eventuella ytterligare arbetsuppgifter som förekommer på ett kontor kan uppkomma.
• Rollen kommer eventuellt på sikt att innefatta visst produktansvar och ha den första kontakten med utländsk leverantör.

Medarbetarna i vår kundsupportavdelning arbetar dedikerat med olika produkter, varpå du blir expert på just din produkt. Tjänsten är på heltid med tillträde omgående. Detta är ett vikariat och slutdatumet är inte fastställt i dagsläget men sträcker sig troligen fram till och med januari 2017. Då företaget expanderar så kan detta leda till ett långsiktigt behov.

Vem är du?
Tidigare erfarenhet inom orderhantering eller kundsupport är meriterande men med rätt inställning kan du lära på plats. Vi söker dig som har en unik servicekänsla och administrativ arbetslivserfarenhet. De order som hanteras är detaljrika, varpå rollen ställer krav på noggrannhet och förmågan att lyfta blicken för att se rimligheten i lagd order så att det blir rätt i slutänden. Tempot är periodvis högt så stresstålighet, förmågan till god struktur och att kunna hantera flera typer av ärenden samtidigt är viktigt.

Då rollen kan komma att förändras över tid så söker vi dig som vill arbeta dedikerat med orderadministration men som är öppen för att se tiden an och vill växa och utvecklas med företaget och vårt produktutbud. Att hantera det svenska språket flytande i tal och skrift är ett krav, liksom att hantera det engelska språket väl. God generell systemvana är ett krav. Då våra kunder ofta är vårdpersonal och patienter ser vi det som positivt om du har någon typ av vårdutbildning.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi är ett dynamiskt företag som växer och vi kännetecknas därför av en hög utvecklingsgrad. Vi är ett glatt och tempofyllt gäng som arbetar med en spännande produktportfölj och som sitter i härliga lokaler mitt i Stockholm city. Våra medarbetare erbjuds friskvårdsbidrag.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar vi med Manpower. Du söker tjänsten via ansökningslänken. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar denna väg. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Maurell på tfn 08-402 74 11.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Maurell 08- 452 33 45

Företag
Manpower Huvudkontor

Adress
Manpower Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2457245

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower Huvudkontor: