engagerad nämndsekreterare

Leksands Kommun, Verksamhetsstöd och Service / Administratörsjobb / Leksand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Leksand, Gagnef, Rättvik, Borlänge, Falun eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Leksands Kommun, Verksamhetsstöd och Service i Leksand

Leksands kommun har 1 500 medarbetare och vår gemensamma vision är service av hög kvalitet till våra 15 300 medborgare genom fortsatt utveckling, tydligt ansvar och sund ekonomi. Kommunen har ett differentierat näringsliv och kännetecknas av en positiv framtidstro. Vi står nu inför en spännande framtid där uppgiften är att skapa förutsättningar för fortsatt tillväxt och utveckling. Välkommen att läsa mer på www.leksand.se

Just nu söker vi en engagerad nämndsekreterare.
Sektor verksamhetsstöd och service består av nio avdelningar med ca 200 medarbetare. Sektorns uppdrag är att se till att övriga sektorer får de bästa möjliga förutsättningar att ägna sig åt sin kärnverksamhet. Det ska vi göra genom att leverera ett professionellt och samordnat stöd. Vi ska också arbeta strategiskt, långsiktigt och utvecklande.

Tjänsten ingår i avdelningen administrativ service. Avdelningen för administrativ service svarar för registrering (diarieföring), administration till utskott, nämnder och kommunfullmäktige, enkätstöd, utredningstjänster, förtroendemannaorganisation samt arkivering och slutförvaring.

Publiceringsdatum
2016-01-14

Arbetsuppgifter
Arbetet är varierande och självständigt och förutsätter flexibilitet samt förmåga att ta egna initiativ. Du jobbar framåtsyftande för att bidra till att uppnå kommunens vision 2025, som bl. a. innebär att kommunens invånarantal ska öka med ca 3000 personer.

Du kommer att arbeta som sekreterare i utskottet för samhällsbyggnad (plan-, bygg- miljöärenden) samt även i samverkansgruppen för samma sektor. Du är även sekreterare i jävsnämnden och brottsförebyggande rådet.

Du ansvarar för processer och rutiner kring utskottets/nämndens arbete. Det innebär att du deltar i sammanträden och ansvarar för förberedelser och efterarbete till dessa. Du ska säkra att den politiska gången följs i enlighet med kommunallagen och andra för verksamheten gällande styrdokument. Tillsammans med övriga medarbetare inom administrativ service ansvarar du för kvalitet och effektivitet inom ärendehanteringen.

Du bistår förvaltningen med stöd i frågor som gäller ärendehantering och nämndadministration.

I din roll ingår att utbilda våra medarbetare inom ramen för ärendehantering samt delta i arbetet med att utveckla vårt nya digitala ärende- och dokumenthanteringssystem. Avdelningen driver kontinuerligt utvecklingsarbete i riktning mot digital ärendehantering.

Andra arbetsuppgifter och ansvarsområden kan tillkomma utifrån din kompetens och avdelningens/sektorns behov.

Vi söker
Vi söker dig som är engagerad, utåtriktad, service- och lösningsinriktad. Du har kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt erfarenhet av att arbeta i ett digitalt dokument- och ärendehanterings-system.

Du förstår hur en politiskt styrd organisation fungerar och är insatt i kommunallagen. Du är bekväm i rollen som sekreterare och hanterar det svenska språket i såväl tal som skrift. Ordning och reda är avgörande för att lyckas. Du är bekväm med modern teknik och hanterar digital ärendehantering utan bekymmer.

Du har god samarbetsförmåga, ansvarskänsla och initiativförmåga samtidigt som du är van att arbeta självständigt. Du gillar att arbeta med förbättrings- och förändringsarbete.

Du har relevant högskoleutbildning med kunskap om de lagar och regler samt övriga förutsättningar som styr offentlig verksamhet. Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom politiskt styrd organisation är meriterande. Därigenom har du förståelse för hur det är att arbeta i en politiskt styrd verksamhet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder vår nya medarbetare
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete med möjlighet att lägga grunden i viktiga beslutsprocesser i en lagom stor kommun. Tjänsten är en heltidsanställning tillsvidare och vi ser gärna att du börjar hos oss 2016-04-04. Vi tillämpar individuell lönesättning. Provanställning kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan!
Du söker via Heroma självservice eller vår hemsida www.leksand.se/ledigajobb . Bifoga personligt brev och CV. Din ansökan vill vi ha senast 2016-01-31.

Välkommen!

I den här rekryteringen har vi redan gjort vårt val av rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss kontakt från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Heltid Tillträde
2016-04-04

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-31

Kontakt
Nämndsekreterare Lena Back , tel. 0247 - 80 221 eller

Facklig kontakt
Fackliga representanter nås via Leksands kommuns växel, tel. 0247 - 800 00.

Företag
Leksands Kommun, Verksamhetsstöd och Service

Adress
Leksands Kommun, Verksamhetsstöd och Service
Leksands kommun, 793 80 Leksand
79380 LEKSAND

Kontorsadress
Limhagen

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0247-80000
Faxnummer: 0247-14718

Jobbnummer
2616189

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Leksands Kommun, Verksamhetsstöd och Service

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Leksands Kommun, Verksamhetsstöd och Service: