Elevassistent, Öllsjöskolan
Kristianstads kommun / Barnskötarjobb / Kristianstad
2015-11-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Elevassistent, Öllsjöskolan" (publicerad 2023-06-28) ⬅️
Visa alla barnskötarjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Elevassistent, Öllsjöskolan
BUF:2015:506
Barn- och Utbildningsförvaltningen
I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg.
Barn- och utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning.
Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden!
På Öllsjöskolan finns engagerad personal med ett positivt och inkluderande förhållningssätt som vill ge eleverna en bra skola. Pedagogernas erfarenhet och kompetens tas tillvara för att nå en helhetssyn och hög kvalité. Vi lägger stor vikt vid att eleverna har kunskap om vilka förmågor som bedöms i varje ämne och hur eleven kan arbeta mot dessa. Vi arbetar också för att skapa trygghet och trivsel samt för att nå en Vi-känsla för hela skolan. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer.
Publiceringsdatum2015-11-16Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta med ett barn som har diabetes. Eleven behöver hjälp med att kontrollera sina blodsockervärden och att ta insulinsprutor
Som elevassistent i Kristianstads kommun arbetar du med att hjälpa, stödja och stimulera en enskild elev eller en grupp av elever. Du ska ge stöd och stimulans utifrån varje elevs specifika förutsättningar och främja utveckling och självständighet.
I arbetet är det viktigt att du bidrar till att skapa en trygg miljö och att du samarbetar med övrig personal. Vi arbetar i team kring eleverna där kontakt och samarbete med elevens/elevernas föräldrar är en naturlig del i arbetet. Vi tar för givet att du medverkar aktivt till arbetsplatsens utveckling och tar ansvar för den egna personliga kompetensutvecklingen.
KvalifikationerDu ska ha godkänt betyg från Barn- och fritidsprogrammet med inriktning pedagogik eller motsvarande. Du ska också ha kännedom om diabetes samt kunna ge sprutor och kontrollera blodvärden.
Erfarenhet av att arbeta med diabetes och att räkna ut insulin i förhållande till behov är meriterande. Har du erfarenhet från arbete som elevassistent, från liknande arbetsuppgifter eller från annat arbete är även det meriterande.
Du ska ha god samarbets- och kommunikationsförmåga samt ha god empatisk förmåga. Det är en fördel om du kan vara lugn i stressade situationer och om du är lösningsfokuserad.
Anställningsvillkor
Allmän visstidsanställning, 75% med tillträde 2016-01-04 och med varaktighet till och med 2016-06-30.
För mer information, ta kontakt med
Tobias Johansson, Rektor, 044-13 56 49
För facklig information, ta kontakt med
Anita Persson, LF,
anita.persson@utb.kristianstad.seSusanne Svensson, Kommunal,
susanne.svensson@utb.kristianstad.seSista ansökningsdatum
2015-11-30
Övrig informationNär sökande erbjudits anställning ska den som ska arbeta eller på andra sätt verka inom vissa skollagsreglerade verksamheter visa ett utdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ skollagen.
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida
www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Maria Hallgren, tel 044-13 58 07.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 2528837
Observera att sista ansökningsdag har passerat.