Ekonomimedarbetare med stort fokus på system
Huvudkontor / Redovisningsekonomjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Huvudkontor i Ospecificerad arbetsort Vi söker nu en ekonomimedarbetare med stort intresse och fokus på system. Du kommer att arbeta på vårt huvudkontor i Kastrup, där du tillsammans med danska och svenska kollegor ingår i vårt Shared Service Center som levererar redovisnings-, IT-, inköps-, försäkrings- och lönetjänster till Arriva Sverige och Danmark.
Dina arbetsuppgifter kommer att vara mycket varierande och du kommer att arbeta inom samtliga områden av vår redovisningsavdelning, dock primärt inom leverantörsreskontran.
Du kommer att arbeta nära den danska personen som är systemansvarig för vårt inköp-, lager- och underhållssystem FACT, vilket kommer innebära, att du behöver lära dig danska.
För denna tjänst krävs det att du bemästrar svenska i tal och skrift samt har en teoretisk utbildning inom redovisning. Det ses som en fördel, om du tidigare har arbetserfarenhet från svensk momshantering.
Det är ett krav, att du har goda IT-kunskaper då det förväntas, att du snabbt blir specialist i de IT-systemer avdelningen antingen äger eller använder sig av. Du skall brinna för excel, datautdrag samt systemintegration och tycka att det är spännande och motiverande att arbeta med underhåll och optimering av FACT.
Det ska vara en självklarhet för dig att erbjuda god service och att sätta våra interna kunder i fokus. Du ska tycka om att förmedla dina kunskaper till andra, då du kommer att bli ansvarig för utbildning och support till de svenska användarna av FACT samt vårt faktura-workflowsystem (Medius). På grund av detta önskar vi, att du är en mycket utåtriktad person och inte ser något problem med en del resdagar till våra svenska avdelningar.
Vi förväntar oss att du:
• Kan prioritera och planlägga dina uppgifter efter givna deadlines.
• Kan rådgöra och utbilda andra.
• Inser vikten av att erbjuda en god service ? och agerar därefter!
• Självständigt kan se utmaningar och finna de bästa lösningarna.
• Tycker det är spännande att arbeta med LEAN, processer och dokumentation.
• Har konstant fokus på förbättring och utveckling ? såväl av dig själv som av dina arbetsuppgifter.
Vi erbjuder
En spännande tjänst med goda möjligheter att ha inflytande på din egen arbetsdag. Om du trivs bra med förändringar, en informell atmosfär, breda ramar och stor flexibilitet så kan detta vara en ställning för dig. Inom 2 år kommer vi att övergå till ett nytt ekonomisystem, en implementering som du kommer vara en del av.
Så går du vidare
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Janne Nielsen, Manager Accounts Payable.(
Janne.nielsen@arriva.dk ? mobil +45 4075 1505)
Observera att vi ENDAST behandlar ansökningar som mottages via länken längst ned i denna annons. Vi kommer löpande att bjuda in passande kandidater till intervju.
Publiceringsdatum2013-10-10Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagHUVUDKONTOR
KontorsadressSkøjtevej 26
Danmark
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 004572302500
Jobbnummer 1673984
Observera att sista ansökningsdag har passerat.