Ekonomihandläggare till Södermalm

Stockholms Stad, Södermalm SDF, Administrativa avdelningen / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2018-05-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomihandläggare till Södermalm" (publicerad 2018-08-19) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Södermalm SDF, Administrativa avdelningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning
Södermalms stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Södermalm, Reimersholme, Långholmen, Gamla Stan, Riddarholmen och Hammarby Sjöstad.

Det bor drygt 125 000 invånare i området. Inom Södermalms stadsdelsförvaltning arbetar 1700 medarbetare som ansvarar för att äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö utförs på allra bästa sätt för Södermalmsborna.

Publiceringsdatum
2018-05-03

Dina arbetsuppgifter
Den här tjänsten som ekonomihandläggare inom administrativa avdelningen innebär att du i huvudsak handlägger hyresavtal och kontrollerar, konterar och fördelar kostnader av hyresfakturor i LOIS (LEBE), som är ett system för administration av hyresavtal. Fakturorna består i huvudsak av hyresfakturor från hyresvärd som ska fördelas till enheter inom förvaltningen.

Du kommer också att hantera leverantörsfakturor i systemet Agresso.

Förutom dessa system så arbetar du i Excel och i MS Office-paketet. Du kommer också vara behjälplig med i övrigt förekommande arbetsuppgifter som ligger inom området redovisning, bokföring och ekonomiadministration, bland annat granskning av betalkort och avstämning av balanskonton.

I arbetsuppgifterna ingår regelbunden kontakt med hyresgäster och i förekommande fall anhöriga. Du kommer att ha kontakt med förvaltningens olika enheter.

I huvudsak planerar du och utför ditt arbete självständigt men har också avstämningar med controllers och övriga inom ekonomiadministrationen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har avklarad och genomförd gymnasieexamen med inriktning mot ekonomi eller annan utbildning som vi finner likvärdig. För den här tjänsten krävs det att du har:

• Goda kunskaper i MS officpaketet
• Flerårig och aktuell handläggning av fakturor
• Goda kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt.

De är mycket meriterande om du har erfarenhet av LOIS (LEBE) och Agresso.

Du behöver vara ordningssam och strukturerad och ha förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du ska ha god samarbetsförmåga och ha ett gott bemötande till andra personer då rollen innebär kontakt med flera inom förvaltningens utförarenheter.

Eftersom det emellanåt är stora volymer av fakturor som ska hanteras, behöver du vara lugn, stabil och kan anpassa dig till rådande situation. När problem uppstår löser du dem på ett smidigt och konstruktivt sätt.

Övrig information
Förvaltningen har ett flextidsavtal och vinter- och sommararbetstid.

Goda friskvårdsmöjligheter - Förvaltningen har ett aktivt friskvårdsarbete, med friskvårdsbidrag på 1000:-/år samt en friskvårdstimme/vecka, möjlighet att köpa mycket förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inkl. gym.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Anställningen kan komma att övergå i en tillsvidareanställning.





Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: snarast, möjlighet finns till tillsvidareanställning efter 181231 Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-17
Ange följande referens när du ansöker: 2018/2867
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Catrine Hagner, Avdelningschef 0850812060
Mats Enquist, Redovisningsansvarig 0850812157

Företag
Stockholms Stad, Södermalm SDF, Administrativa avdelningen

Adress
Stockholms Stad, Södermalm SDF, Administrativa avdelningen
Medborgarplatsen 25 plan 7
10266 Stockholm

Kontorsadress
Medborgarplatsen 25 plan 7

Jobbnummer
4122188

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Södermalm SDF, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Södermalm SDF, Administrativa avdelningen: