Ekonomichef till JDG Revision AB
Premier Service Sverige AB / Ekonomichefsjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Premier Service Sverige AB i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-09-19Om företagetJDG's syfte är att göra våra kunder framgångsrika. Vi gör det genom personligt engagemang och med smarta lösningar, på ett sätt som folk fattar! Våra ledord är Personligt, Smart, Enkelt.
Vi erbjuder ekonomiska tjänster och lösningar åt våra kunder som sparar tid och känns smart, ett samarbete som ger trygghet och känslan av att ha koll. Vi utför dessa tjänster tillsammans i team med inställningen att alla kunder är våra kunder, det skapar trygghet både för kunden och för personalen.
Vår vision är att vara känd i vår region som det självklara ledande byråvalet för entreprenörer och privatägda företag som vill framåt. Vi ska också vara den bästa arbetsplatsen om man vill arbeta med och utvecklas inom redovisning, revision och affärsrådgivning.
JDG Revision AB bildades 2006 och har idag tre kontor med ca. 18 anställda. Ni hittar oss centralt i Bohuslän med kontor på Torp handelsområde i Uddevalla, på kajkanten i Kungshamn och på Kardanvägen i Trollhättan.
Läs gärna mer på
www.jdgrevision.seArbetsuppgifterJDG Revision AB är under stark utveckling och tillväxt och söker nu en befattning som Ekonomichef. Tjänsten är direkt rapporterande till VD och i nära samarbete med ledningsgruppen. En viktig del av arbetet är att vara drivande i uppföljningen och utvecklingen av byråns affär och vår personal. Placering är vårt huvudkontor i Uddevalla och rätt person kan forma rollen tillsammans med oss.
Du kommer att vara ekonomi och personalansvarig vilket innebär att sköta företagets hela ekonomi och lönefunktion. Tillsammans med kontorscheferna sätter Ni de olika produktionsmålen och det ingår även att följa upp och analysera lönsamheten kring våra uppdrag och vara drivande i utvecklingen av byråns affär. Du kommer även ansvara över flera administrativa uppgifter på kontoret, ihop med kundkoordinatorn. En viktig del är också dokumentation av rutiner och kommunikation med kunder och leverantörer.
Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Uppföljning av nyckeltal och kommunicera dessa
• Upprätta månads- och årsbokslut
• Sköta funktioner kring lönehantering och personalfrågor
• Dokumentera och arbeta med arbetsmiljöfrågor
• Löpande gå igenom klientlistan, uppdragen och faktureringen
• Offerera priser samt vara delaktig i inköpsprocessen
• Vara ett stöd i tid och resursplaneringssystemen
• Uppföljning av avtal, licenser, användare, priser, artiklar och projekt
ProfilVi söker dig som har ekonomisk högskoleexamen och minst 5-års arbetslivserfarenhet med arbete inom ekonomi. Har du dessutom utbildning eller erfarenhet inom IT eller HR är detta meriterande. Vi tror att du har vana av controllerarbete och gillar att ha många bollar i luften samtidigt som du har en god struktur på ditt dagliga arbete. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i MS Office samt vana från andra affärssystem. Vi står aldrig still och använder därför flertalet programvaror, exempelvis Visma, Rillion och Blikk och ser gärna att du hanterar dessa, men viktigast är viljan att lära nya system och arbetssätt.
Som person är du förtroendeingivande, drivs av att bygga starka team och förstår att samarbete är nyckeln till framgång. Du har en analytisk förmåga och ett stort affärstänk. Du gillar att hitta lösningar och är intresserad av digitalisering och smarta arbetssätt, samtidigt som du har lätt för att uttrycka dig i det svenska språket i både tal och skrift.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett roligt jobb med varierande arbetsuppgifter i en händelserik miljö. Hos oss får man eget kontor, flextider, tydliga gemensamma mål för att minska stress och inga övertidskrav. Vidare får du ta del av minst tre konferenser per år, årlig kickoff och andra förmåner så som fri frukost varje dag. Vi är anslutna till kollektivavtal och vi har även privat sjukvårdsförsäkring till alla medarbetare.
Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Jonas Hagman Tel 0722-40 99 57. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida,
www.premier.se snarast, dock senast 2022-10-10. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!
Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 6 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPremier Service Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6422".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Premier Service Sverige AB (org.nr 556495-2017),
http://www.premier.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Jonas Hagman
jonas.hagman@premier.se Jobbnummer 6992447
Observera att sista ansökningsdag har passerat.