Ekonomiassistent till Stockholm Exergi
Devotum AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Devotum AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Södertälje,
Norrtälje,
Uppsala eller i
hela Sverige För vår kunds räkning, Stockholms Exergi AB, söker vi nu en ekonom/ekonomiassistent med erfarenhet inom leverantörsreskontra! Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start 5:e mars och förväntas pågå till 31:a juli.
Om Stockholm Exergi
Stockholm Exergi är stockholmarnas energibolag. Dygnet runt, året om, tryggar dem den växande Stockholmsregionens tillgång till värme, kyla, el samt hantering av avfallstjänster. Idag är fler än 800 000 stockholmare och drygt 400 sjukhus, datahallar och andra verksamheter anslutna till fjärrvärmenätet, kopplat till Stockholm Exergis värme- och kraftvärmeanläggningar från Högdalen i söder till Brista i norr. Med gemensam kraft driver de Stockholm framåt med potential att bli världens första klimatpositiva huvudstad!
Beskrivning av uppdraget
Stockholm Exergi bytte nyligen ut sin ekonomiplattform och går Live med ERP-systemet IFS. Dessutom tar de över hanteringen av bland annat leverantörsreskontran i egen regi efter att tidigare varit outsourcad. I samband med övergången förutser dem en tillfälligt ökad mängd manuell hantering av fakturor både i samband med konverteringar och överläsningar från gamla system samt från de nya flödena i det nya systemet efter driftstart. Därför behöver bolaget extra resurser som kan stötta under den övergångsperioden.
Din huvudsakliga arbetsuppgift är hantering av inkommande leverantörsfakturor så att de kan gå vidare i antingen ett inköpsorderflöde eller ett rent attestgodkännandeflöde. Även annat stöd inom ekonomi och/eller inköpsområdet kan bli aktuellt under samma period.
Om dig
För att axla rollen som ekonomiassistent hos Stockholm Exergi ser vi att du som person är nyfiken, initiativtagande och ansvarsfull. Du är prestigelös och målmedveten.
Obligatoriska krav:
Kompetens och utbildning inom aktuellt relevant område
2-5 års erfarenhet inom området leverantörsreskontra, har deltagit i eller utfört liknande uppdrag inom aktuellt område
Tar ansvar och har förståelse för sin roll
Kan arbeta självständigt
Meriterande är även om du arbetat inom systemplattformen IFS
Tid och omfattning
Start: 5/3 2023
Slut: 31/7 2023
Omfattning: Uppdraget är på heltid, 40H/veckan
Process och ansökan
Vill du ta dig an detta uppdrag? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer kallas till digital intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos kunden.
Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 070-586 93 11.
Välkommen med din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Devotum AB (org.nr 556685-9293),
http://www.devotum.se Arbetsplats Devotum
Kontakt Corazon Wiksell
corazon.wiksell@devotum.se 0046705869311 Jobbnummer 7480029
Observera att sista ansökningsdag har passerat.