Ekonomiassistent till Seko
Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2022-11-01Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Seko har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Seko en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företagetSeko är ett fackförbund inom LO som organiserar 110 000 medlemmar inom nio branscher: Civil, Energi, Försvar, Post, Sjöfolk, Tele, Trafik, Vård samt Väg och ban. Deras viktigaste uppgift är att arbeta för bra löner och villkor på arbetsplatsen för alla medlemmar.
Dina arbetsuppgifterI denna roll arbetar du framför allt med kund- och leverantörsreskontra. Du hanterar inkommande och utgående kund- och leverantörsfakturor, konterar och bokför utlägg och avstämningar. Du arbetar även med fakturafrågor och löpande uppgifter som med felsökning i fakturaflödet, där du utreder, analyserar och åtgärdar eventuella fakturaavvikelser. Vidare framåt kommer du även att lära dig löpande bokföring. Andra administrativa uppgifter kan också förekomma. Tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande ekonomiarbete på företaget.
• Kund- och leverantörsreskontra
• Fakturahantering
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasial utbildning
• 1-2 års erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra
• Erfarenhet av något ekonomisystem, meriterande med kunskaper i Visma
• Kunskaper i Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
För att lyckas i rollen tror vi att du som söker är en person som vill ta ansvar för ditt eget arbete och driva det självständigt framåt. Ditt arbetssätt är strukturerat och du genomför dina arbetsuppgifter med god noggrannhet. Vidare ser vi att du har ett logiskt angreppssätt och en analytisk förmåga där du kan tänka abstrakt och komplext inom det ekonomiska området. Du kan snabbt skapa en förståelse för siffror och se eventuella fel.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisning, löpande redovisning, redovisningsassistent, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, löpande bokföring, månadsbokslut, fakturahantering, utlägg, Stockholm heltid
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Sara Arvidsson
sara.arvidsson@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 7130885
Observera att sista ansökningsdag har passerat.