Ekonomiassistent till myndighet i Botkyrka
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du tidigare erfarenhet som ekonomiassistent och vill prova på att arbeta i offentlig sektor med trevliga och kunniga kollegor? Är du stöttande till din natur och värderar ett gott samarbete? Då ska du söka tjänsten som ekonomiasisstent till vår kund i Botkyrka.
Om rollen
I rollen som Ekonomiassistent är ditt främsta ansvar att stötta ekonomiavdelningen i det löpande ekonomiadministrativa arbetet. Idag består avdelningen av 3 Controllers samt en Ekonomichef som behöver avlastning i främst arbetet med leverantörsreskontra. Dock finns möjlighet att även arbeta med andra områden som exempelvis kundreskontra och bokslut om viljan och intresset finns. Här erbjuds du ett arbete i en välmående organisation med öppna och stöttande arbetskollegor samt bra ledning. Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag med start omgående men för rätt person finns möjlighet till förlängning.
I din roll som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Fakturahantering av inkommande fakturor
• Utredning av fakturor som innehåller felaktigheter
• Stöd och hjälp till fakturamottagare/behöriga inköpare i inköp och fakturafrågor
• Övriga administrativa arbetsuppgifter som förekommer på en ekonomiavdelning
Om dig
Vi söker dig som har en gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du erfarenhet av offentlig sektor och ekonomisystemet Proceedo tidigare är det starkt meriterande. Du är obehindrad i svenska och engelska, både i tal och skrift och har goda kunskaper i excel.
Vidare tror vi att du som person är noggrann, har ett gott siffersinne och är van att arbeta i en stöttande roll där både samarbetsförmåga och eget driv krävs. Ditt sinne för detaljer i kombination med en nyfikenhet och vilja att lära gör att du kommer att trivas bra i denna roll. Är du även prestigelös och tycker om att skapa goda relationer bör du inte tveka med att ansöka!
Viktigt för tjänsten är:
• Tididgare erfarenhet av liknande arbete, gärna inom offentlig sektor
• God kommunikativ förmåga samt stöttande och serviceinritktad
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om ansökan
Denna tjänst är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. För rätt person finns det goda möjligheter till att uppdraget blir förlängt.
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:Anders Lindén via
anders.linden@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Ekonomiassistent | Leverantörsreskontra | Kundreskontra | Proceedo | Botkyrka
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
Publiceringsdatum2022-08-31ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-39017".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Anders Lindén
0859898383 Jobbnummer 6935533
Observera att sista ansökningsdag har passerat.