Ekonomiassistent till leverantörsgruppen
Resia / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Resia i Göteborg,
Lerum,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Resia är ett värderingsstyrt försäljningsbolag med tillgänglighet, kompetens och personligt engagemang i fokus. Vår verksamhet omfattar försäljning av semesterresor, affärsresor samt möten, event och konferens i 55 butiker, på Internet och per telefon. Hos oss jobbar branschens vassaste resesäljare - deras passion, kompetens och långa erfarenhet av försäljning och resor är vårt viktigaste konkurrensmedel. Vi har Sveriges ledande kompetens, bredaste produktutbud och samarbetar med små och stora varumärken och aktörer inom både semesterresor, affärsresor samt möten, event och konferens.
Resia utsågs till bästa affärsresebyrå 2007, 2009, 2010, 2011, 2012 och 2013 - vinnare av Business Travel Award!
Resia bedriver e-handel inom fyra olika varumärken, Resfeber.se, Boxoffice.se, Resia.se och Flygofar.se, samt dess motsvarigheter i Norge och Danmark.
I Göteborg finner du vårt huvudkontor - Servicecenter - som stödjer försäljningen med säljsupport, ekonomisk uppföljning, personalfrågor, IT-utveckling, marknadsföring samt strategisk utveckling. I Stockholm finner du vårt kompetenscenter inom Online.Resias ekonomiavdelning består idag av 16 medarbetare som arbetar med kund- och leverantörsreskontran, kassahantering, redovisning, kontoavstämningar samt månads- och årsbokslut för Resia-koncernens bolag i Skandinavien samt för våra franchisetagare. Leverantörsgruppen består av 8 personer. Nu söker leverantörsgruppen förstärkning av en engagerad, ambitiös och handlingskraftig ekonomiassistent.
Beskrivning av tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du att vara en del av ekonomiavdelningens leverantörsreskontra på huvudkontoret i Göteborg. Dagligen hanterar vi omkring 600st inkommande fakturor från världens alla hörn. Fakturorna tas om hand och läggs in i system, kontrolleras, matchas mot ordrar samt betalas.I din roll kommer du framför allt att arbeta med arbetsuppgifter inom området för leverantör, såsom:
• posthantering
• skanna/tolka fakturor i systemet ReadSoft
• verifiera fakturor i systemet ReadSoft
• matcha fakturor mot ordrar i systemet Palette.
Avdelningen ansvarar också för reception där man vid tillfälle kan få rycka in. Du förväntas också att vara ett stöd för Resias 400 resesäljare i ekonomi- och fakturafrågor, såväl via telefon som e-mail.
Publiceringsdatum2014-03-10ProfilVi söker dig som har ett stort intresse inom ekonomiområdet och som har mycket energi. Som person är du strukturerad och driven då arbetsrollen förutsätter att du utför arbetet på ett noggrant sätt samt kan ta egna initiativ. Då tjänsten innebär mycket kontakt med våra resebyråer är det viktigt att du är pedagogisk och tycker om att ge god service.
KvalifikationerVi önskar att du:
• har studerat ekonomi på KY/YH-utbildning, alternativt
• har läst ekonomisk inriktning på gymnasiet
Arbetsliverfarenhet inom ekonomi är meriterande.
Omfattning
Heltid. April till september, med möjlighet till förläggning
TillträdeApril
Kontaktuppgifter för detta jobbHar du frågor om tjänsten, kontakta gruppchef för leverantörsreskontra Elin Lindén på telefon 031-61 75 92 eller e-post
elin.linden@resia.seSå ansöker duDu är välkommen med din ansökan senast den 21:a mars via
www.resiatravelgroup.se/jobb .
Klicka på knappen "Ansök" där du laddar upp ditt CV och ditt personliga brev. Urvalsprocessen kommer att inledas omgående med fortlöpande intervjuer.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagResia
AdressResia
BOX 1114
40523 GÖTEBORG
Jobbnummer 1802656
Observera att sista ansökningsdag har passerat.