Ekonomiassistent till kund i Göteborg
Bemannia AB (Publ.) / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2025-03-31
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia AB (Publ.) i Göteborg,
Mölndal,
Lerum,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent till ett uppdrag på ett år med start omgående.
Om uppdraget
Nu söker vi en ekonomiassistent i Göteborg som kan starta omgående. Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia som pågår för en period om 1 år. Du kommer sitta centralt i Göteborg och arbeta under kontorstider.
Dina arbetsuppgifter
Hantera företagets löpande redovisning och bokföring samt upprätta löpande bokföring såsom kassabokföring och leverantörsreskontra
Utföra löpande ekonomiarbete enligt fastlagda rutiner exempelvis ankomstregistrering och definitivbokning av leverantörsfakturor, avstämning av leverantörsbetalningar, registrera och kontrollera in- och utbetalningar.
Administrera bankkonton och säkerställa löpande förteckning av dessa
Delta i bokslutsrelaterade uppgifter samt revisionsfrågor
Säkerställa att lagar, policy och regelverk som styr koncernen efterlevs
Driva samt vara en del ekonomifunktionens förändringsarbete och arbeta för ständiga förbättringar
Delta i allmänt förekommande arbetsuppgifter inom verksamheten
Publiceringsdatum2025-03-31Kvalifikationer Gymnasieutbildning med inriktning ekonomi
Grundläggande kunskaper om redovisning och bokföring
Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem
För att lyckas i uppdraget ser vi att du som person är analytisk och ansvarstagande
Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 7 april
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna.Perjons@Bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-09-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia AB (Publ.) (org.nr 556626-8347),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Kontakt Sanna Perjons
sanna.perjons@bemannia.se Jobbnummer 9255594