Ekonomiassistent till Köpenhamn
Deichmann Sko / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Deichmann Sko i Malmö,
Kävlinge,
Trelleborg,
Helsingborg,
Kristianstad eller i
hela Sverige Deichmann Sko söker en ekonomiassistent till vårt skandinaviska huvudkontor i centrala Köpenhamn. Huvudkontoret är gemensamt för Deichmanns aktiviteter i Norden, där vi idag är representerade i Danmark och Sverige. Du kommer att arbeta på ekonomiavdelningen som består av 5 medarbetare. Rapportering sker till Finance & Payroll Manager.
Publiceringsdatum2019-05-02Dina arbetsuppgifterI rollen ansvarar du för att hantera ekonomiadministrationen för Deichmann Sko i Sverige. Du är också back-up för dina kollegor på ekonomiavdelningen vid behov. Dina arbetsuppgifter innefattas bland annat av:
• Löpande bokföring såsom kontering och bokföring av leverantörsfakturor, banktransaktioner, kostnadsersättningar och övriga bokföringsunderlag
• Leverantörsreskontra, leverantörsbetalningar samt övriga utbetalningar
• Anläggningsregister & månatliga avskrivningar
• Sammanställning av dagliga rapporter
• Rapportering av moms och skattedeklarationer
• Avstämningar
• Medverka vid månadsbokslut/rapportering samt årsredovisning
• Diverse ad hoc uppgifter
BakgrundDu har en relevant ekonomiutbildning och erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna med fokus på leverantörsreskontra. Viktigast för oss är att du har en god yrkeskompetens och att du är glad för ditt yrkesval. Du är en van användare av relevanta IT-program, speciellt Excel och har du kännedom om SAP är det en fördel.
Dina egenskaper
Vi söker dig som är serviceinriktad, flexibel och som känner dig trygg i din yrkesroll. Du är en problemlösare som ser möjligheter framför begränsningar. Du är noggrann och har en känsla för detaljer samt lätt för att överblicka och strukturera dina arbetsuppgifter. Vidare har du god förmåga att prioritera och arbeta mot deadlines. Då tjänstens huvudsakliga ansvarsområde är Deichmann Sko i Sverige kommer du att ha daglig kommunikation med svenska leverantörer, butiker och affärsförbindelser. Det är ett krav att du skriver och talar flytande svenska. Danska är inget krav men i dina kontakter med huvudkontoret i Essen ska du kunna kommunicera på engelska eller tyska i tal och skrift.
Vi erbjuder
• Ett härligt samarbete med 35 trevliga och kompetenta danska och svenska kollegor på huvudkontoret och cirka 500 butiksanställda
• En arbetsplats i hjärtat av Köpenhamn, mitt emot centralstationen i trevliga och ljusa lokaler
• Fast anställning
• 37 timmars arbetsvecka
• Lön efter kvalifikationer
• Goda utvecklingsmöjligheter och inflytande på det egna arbetsområdet
• Tjänstepension, personalmatsal, personalrabatter och personalförening
Intresserad?
Om detta har väckt ditt intresse ber vi dig skicka oss din ansökan så snart som möjligt, via länken nedan.
Intervjuer kommer att hållas löpande och vi förväntar en tillsättning snarast möjligt.
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kan du kontakta Finance & Payroll Manager;
Palle Hejl-Carlsen på telefonnummer +45 33 34 38 01.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och rekryteringsföretag i rekryteringen.
Vi tar endast emot elektroniska ansökningar via länk nedan.
Ansökan med uppladdade dokument överskridande 0,4MB mottages ej.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Dagtid Heltid 100%
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPalle Hejl-Carlsen, Finance & Payroll Manager +45 33 34 38 01
FöretagDeichmann Sko
AdressDeichmann Sko
Vesterbrogade 6D 1. sal
1620 København V
Danmark
20311 Köpenhamn
KontorsadressVesterbrogade 6D 1. sal
1620 København V
Danmark
Jobbnummer 4762889
Observera att sista ansökningsdag har passerat.