Ekonomiassistent till Kökscentrum Södra / Sommarjobb
Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2022-05-13Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 2 månader mellan v. 23-31. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Kökscentrum Södra AB.
Om företagetKökscentrum Södra AB är ett företag som bedriver handel med kök, vitvaror och värmepumpar. Kökscentrums första butik öppnade 1970 och har därefter expanderat i olika städer inom södra Sverige.
Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent kommer du första perioden att arbeta med leverantörsreskontra där du hanterar betalningar, påminnelser och kontoutdrag från leverantörer. Du sköter fakturor och säkerställer korrekt posterade kostnader. Vidare arbetar du med felsökning i fakturaflödet, där du utreder och åtgärdar eventuella fakturaavvikelser. Den andra perioden kommer ditt fokus att ligga på kundreskontra där ditt huvudansvar ligger i att boka betalningar. Du kommer även att stötta upp i arbetet med bokföring. Utöver dessa arbetsuppgifter kan andra administrativa arbetsuppgifter förekomma och du kommer även stötta upp dina kollegor med telefonväxeln. För att komma in i arbetet på bästa sätt erbjuds du en introduktion av dina kollegor på ekonomiavdelningen.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasial utbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Starkt meriterande med arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter där du arbetat med antingen kund- eller leverantörsreskontra, bokföring
• Mycket god dator- och systemvana
• Du behärskar svenska, såväl tal som skrift
Vi tror att du som söker är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera arbetet utefter de ärenden som uppkommer. Som person är du analytiskt lagd och kan snabbt skapa en förståelse för siffror och se eventuella fel. Du har ett sinne för detaljer, motiveras av att ta egna initiativ och trivs i en roll där du får samarbeta med andra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrig information:
Start: V.23-31
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisning, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, löpande bokföring, månadsbokslut, fakturahantering, sommarjobb, utlägg, heltid, Helsingborg
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Emma Krupic
emma.krupic@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 6644119
Observera att sista ansökningsdag har passerat.